• ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
  • کد خبر: 24099
  • readingTime: ۴ دقیقه
سپاهان و التعاون

تیم فوتبال سپاهان ایران در سومین بازی آسیایی خود به مصاف التعاون عربستان رفت و این بازی را با نتیجه سه بر صفر به حریف خود واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در سومین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها از ۴۵ دقیقه بامداد روز جمعه به مصاف تیم التعاون عربستان میزبان گروه D رقابت‌ها رفت. سپاهان در این بازی از دقیقه 10 با تصمیم عجیب داور و اخراج عزت پوقاز 10 نفره شد و در نهایت با نتیجه سه بر صفر تن به شکست داد. سپاهان در این شب جهنمی در فاز دفاعی بسیار پر اشتباه نشان داد و خبری از نظم تاکتیکی این تیم در زمین نبود تا یک شب خاطره انگیز برای تماشاگران عربستانی رقم بخورد.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، عزت‌الله پوزقاز، گیورگی ولسیانی، امید نورافکن (دقیقه ۷۸_ جلال علی محمدی)، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی (دقیقه ۶۵_ یاسین سلمانی)، سید محمدرضا حسینی (دقیقه ۱۱_ محمد نژادمهدی)، سجاد شهباززاده (دقیقه ۶۵_ میلاد جهانی) و شهریار مغانلو.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم التعاون: عبدالرحمان معتز الباقی، یزید البکر، طارق عبدالله محمد، سعد بالعبید، نواف الصبحی، کریستین لوینداما، فهد الرشیدی، آلوارو میدران، خوزه لوئیز آندراده، فیصل المتاری (دقیقه ۶۲_ عبدالمالک الویاری)، حسن محمد الامیری.
سرمربی: جان فن دن بروم

تیم داوری: ما نینگ، شی‌ ژیانگ، کا ئویی از کشور چین.

گل‌ها: نواف الصبوحی و خوزه لوئیز برای التعاون

اخراج: عزت‌الله پورقاز (دقیقه ۱۰ از سپاهان)

شرح گل

دقیقه ۴۲؛ الصبوحی (سپاهان صفر _ التعاون ۱): التعاون صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و ارسال بازیکنان عربستانی پشت محوطه شش قدم به مدافع جلو کشیده این تیم یعنی الصبوحی کشید و او بدون هیچ مزاحمی با یک ضربه سر گل اول بازی را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۶؛ لوئیز (سپاهان صفر _ التعاون ۲): پاس طارق در محوطه جریمه به لوئیز رسید و او نیز بدون هیچ مزاحمت و به راحتی دروازه رشید مظاهری را برای بار دوم باز کرد.

دقیقه ۷۷؛ یزید البکر (سپاهان صفر _ التعاون ۳): باز هم نفوذ بازیکنان التعاون از سمت چپ کار دست سپاهانی‌ها داد، این بار نفوذ از چپ و یک پاس عرضی محکم توپ را در جناح راست به یزید رساند، او نیز دروازه خالی سپاهان را به راحتی با زکرد.

گزارش بازی

نیمه اول: در دقایق ابتدایی التعاون با توجه به امتیاز میزبانی تلاش کرد تا به دروازه سپاهان نزدیک شود و در همان اوایل بازی یک ضربه ایستگاهی نیز به دست آورد. اما مهم‌ترین اتفاق این نیمه در دقیقه ۱۰ رخ داد، جایی که گولسیانی تعادل خود را از دست داد و پورقاز برای پوشش جای خالی او مجبور شد روی مهاجم التعاون خطا کند، این خطا با کارت قرمز داور مواجه شد. پس از این اتفاق نویدکیا حسینی را از زمین بازی بیرون کشید و با آوردن نژاد مهدی بار دیگر دفاع چهار نفره خود را تکمیل کرد. پس از اخراج پورقاز این التعاون بود که برای دقایقی نبض بازی را در دست گرفت و فشار حملات خود را افزایش داد.

با نزدیک شدن بازی به دقایق میانی نیمه دوم، بازی به تعادل کشیده شد و رفته رفته سپاهان خود را به دروازه حریف نزدیک کرد. سپاهانی‌ها در چند صحنه امکان خلق موقعیت‌های خطرناک را داشتند، اما تعویض اجباری حسینی تاثیر خود در بازی این تیم را جایی نشان داد که زهر سپاهان در حملات کشیده شده بود. در بیشتر دقایق این نیمه درگیری‌ها در میانه میدان بود و توپ زیادی به دروازه بانان نمی‌رسید. در نهایت سپاهان که شاکله تیمی خود را از دست داده بود، به ساده‌ترین شکل ممکن گل دریافت کرد و این نیمه را بازنده به رختکن رفت.

نیمه دوم: در همان شروع نیمه دوم التعاون گل دوم خودش را به ثمر رساند تا کار برای سپاهان ۱۰ نفره سخت‌تر از قبل شود. پس از گل نیز بازیکنان التعاون با وقتکشی مکرر سعی در خدشه به روند بازی داشتند. پس از اتفاقات بازی برای دقایقی در دست سپاهان بود، اما آن‌ها نتوانستند از ضربات شروع مجدد و ارسال‌های خود بهره کافی را ببرند. از طرفی التعاون نیز روی ضد حملات چند موقعیت خوب به دست آورد که مدافعان سپاهان با هشیاری این توپ‌ها را دفع کردند. در نهایت سپاهان با دریافت گل سوم به طور کلی بازی را از دست داد تا یک شکست سنگین در عربستان متحمل شود.

دقایق حساس

*دقیقه ۵: التعاون روی یک ضربه کاشته و ارسال توپ فرصت داشت که دروازه سپاهان را باز کند، اما دفع به موقع مدافعان سپاهان این اجازه به حریف نداد.

*دقیقه ۱۰: خطای پورقاز روی مهاجم التعاون با کارت قرمز داور سخت گیر چینی مواجه شد تا سپاهان مجبور شود ۸۰ دقیقه با ۱۰ بازیکن بازی کند.

*دقیقه ۲۲: نفوذ عالی نورافکن از سمت راست محوطه جریمه و پاس او به مهاجمان سپاهان نرسید و یک کرنر برای سپاهان به دست آمد.

*دقیقه ۳۲: فرار مهاجم التعاون از عمق دفاع سپاهان با خروج به موقع مظاهری ختم به خیر شد.

*دقیقه ۳۶: اشتباه رشید مظاهری باعث شد تا مهاجم التعاون در محوطه جریمه صاحب توپ شود، اما او نتوانست دروازه خالی سپاهان را باز کند.

*دقیقه ۳۸: شوت مغانلو با اختلاف زیاد از کنار دروازه التعاون به بیرون رفت.

*دقیقه ۳۹: ضربه مهاجم التعاون روی خط دروازه توسط نژادمهدی برگشت داده شد.

*دقیقه ۶۰: بازیکنان سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند، این ضربه در شلوغی محوطه جریمه به دست مدافع التعاون برخورد کرد، اما داور بازی اعتقاد به خطای پنالتی نداشت.

*دقیقه ۶۶: ارسال بلند بازیکنان سپاهان روی ضربه ایستگاهی دفع شد.

*دقیقه ۷۰: شوت سرکش بازیکن التعاون از بالای دروازه رشید به بیرون رفت.

*دقیقه ۸۳: ضربه سر شهریار روی ارسال دانیال با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =