• ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
  • کد خبر: 24098
  • readingTime: ۳ دقیقه
فولاد آهال

تیم فولاد ایران در سومین بازی خود در رقابت‌های آسیایی به مصاف تیم آهال ترکمنستان رفته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فولاد خوزستان، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در سومین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف تیم آهال ترکمنستان رفت. گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم فولاد: شهاب گردان، مهدی شیری (دقیقه ۷۲_ متبی نجاریان)، عارف آغاسی، کایدو کولیبالی، سینا شاه عباسی (دقیقه ۵۸_ وحید حیدریه)، محمد آبشک، حمید بوحمدان (دقیقه ۵۸_ محمدرضا عباسی)، علیرضا کوشکی (دقیقه ۶۶_ ساسان انصاری)، آیاندا پاتوسی (دقیقه ۷۲( محمدرضا خلعتبری)، آرش رضاوند و لوسیانو پریرا.
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب تیم آهال: چاریف رسول، سوینوف شهرت، باشیمف عبدی، هوجوفف خوشگلدی (دقیقه ۵۲_ ابراهیم ممدوف)، گلدیا آتا، میرزابک نظروف، دینیف میلیس، هوجایف رسول، گلدیف سردار، نرمایدوف سلیم (دقیقه ۵۲_ ارسلان آمانوف) و تاگایف یلمان (دقیقه ۶۲_ قربانگلی آشیموف).
سرمربی: مُهدوف روشن

تیم داوری: صباح القیسی، حیدر عبدالحسن، امیر داوود از کشور عراق.

گل‌ها: کایدو کولیبالی (فولاد ایران)

اخراج: سویونوف از تیم آهال (دقیقه ۵۱)

شرح گل

دقیقه ۸+۹۰؛ کولیبالی (فولاد ۱ _ آهال صفر): ارسال مواج نجاریان از جناح راست، روی سر مدافع جلو کشیده این تیم نشست تا پس از ۹۸ دقیقه حمله متوالی کولیبالی گل برتری فولاد را به ثمر برساند و نماینده ایران دست پر از بازی خارج شود.

گزارش بازی

نیمه اول: دو تیم با احتیاط زیادی وارد میدان شدند و بیشتر علاقه به بستن فضاها در دقایق ابتدایی نیمه نشان دادند. در این نیمه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و بیشتر درگیری‌ها در میانه میدان بود. با این حال توپ بیشتر در اختیار تیم فولاد ایران قرار داشت و این تیم به رهبری نکونام با چرخش توپ تلاش به ضربه زدن به حریف داشت. اما دفاع سرسخت بازیکنان آهال و دوندگی بالای بازیکنان این تیم کار را برای فولاد سخت کرده بودند. فولادی‌ها در نیمه چند موقعیت روی نفوذهای شیمبا داشتند که هیچ یک به نتیجه نرسید.

نیمه دوم: اگرچه در دقایق ابتدایی این تیم آهال بود که یکی دو حمله روی دروازه فولاد ترتیب داد، اما در ادامه و با اخراج بازیکن آهال بار دیگر تیم فولاد ایران صاحب توپ و زمین بود. فولاد با مالکیت توپ بالای توانست چندین و چند موقعیت خوب خلق کند که رضاوند و دیگر مهاجمان این تیم، قدر این موقعیت‌ها را ندانستند و با بی دقتی یکی پس از دیگری این توپ راهی به گل پیدا نکرد. فولاد پس از تعویض‌های نکونام سراپا حمله شد و توپ را به خوبی تا پشت محوطه جریمه حریف پیش می‌آورد، اما در زدن ضربات آخر مهاجمان این تیم ناتوان بودند. مهاجمان آهال نیز با چشم داشتن به ضد حملات توانستند چند بار گردان را به زحمت بیاندازند، اما تلاش آن ها نیز به بی نتیجه بود. فولاد بالاخره پس از حمله‌های فراوان مزد بازی برتر خود را با گل دقیقه 98 کولیبالی گرفت و با سه امتیاز زمین بازی را ترک کرد.

دقایق حساس

*دقیقه ۱۰: شوت از پریرا در محوطه جریمه به سمت دروازه آخال که به مدافع آخال برخورد کرد و بازیکنان فولاد اعتقاد به خطای هند داشتند.

*دقیقه ۱۱: شوت محکم و از راه دور بوحمدان که از بالای دروازه آخال به بیرون رفت.

*دقیقه ۳۲: توپ لو رفته پشت محوطه جریمه فولاد با شوت بازیکنان ترکمن همراه بود که گردان با یک واکنش دیدنی اجازه نداد توپ وارد دروازه شود.

*دقیقه ۳۷: یک فرصت تک به تک عالی نصیب پاتوسی شد که با ایستادگی دروازه بان آهال این توپ راهی به دروازه نداشت.

*دقیقه ۴۴: ضربه سر خطرناک کولیبالی روی کرنر ارسالی با فاصله کمی از دروازه آهال به بیرون رفت.

*دقیقه ۱+۴۵: ابشک روی پاس عالی پاتوسی صاحب یک موقعیت عالی شد اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۹: شوت سرکش بازیکن آهال از پشت محوطه جریمه علی‌رغم برخورد با مدافعان فولاد و تغییر جهت، به سختی توسط شهاب گردان مهار شد.

*دقیقه ۵۱: سویونوف با خطای روی پریرا و دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

*دقیقه ۵۴: رضاوند روی توپ برگشتی از شوت شیری، از زاویه بسته با دروازه تقریبا خالی آهال مواجه شد که ضربه او راهی به چهارچوب پیدا نکرد تا بهترین فرصت فولاد از دست برود.

*دقیقه ۵۷: رضاوند یک موقعیت عالی در محوطه شش قدم برای شیمبا ساخت، اما ضربه مهاجم برزیلی فولاد با بدشانسی تمام به تیر دروازه برخورد کرد.

*دقیقه ۵۹: فولاد بالاخره با ضربه پاتوسی به گل رسید، اما داور بازی این گل را به دلیل قرار گرفتن پاتوسی در موقعیت آفساید مردود اعلام کرد.

*دقیقه ۷۷: ارسال آبشک در محوطه شش قدم به حیدریه رسید، اما ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۷۹: شوت محکم و سرکش آمانوف از پشت محوطه جریمه را گردان مشت کرد.

*دقیقه ۸۹: ای بار تیر دروازه مانع گل زنی ساسان انصاری شد، تا فولاد همچنان در حسرت گل در این بازی بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =