مهرداد فقهیان مدیر عامل فولاد سنگ

مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه در یادداشتی به مناسبت روز ملی منابع انسانی، نوشت: نامگذاری این روز یادآوری می‌کند که سازمان‌ها برای تسهیل مسیر توسعه و تولید دانش‌بنیان به منابع انسانی وابسته هستند.

«زندگی انسان بر استفاده از منابع طبیعی و انسانی است. اگر منابع طبیعی باشد، اما منابع انسانی نباشد و یا رشد نیافته باشد، مثل این است که چیزی در دست نیست.»
مقام معظم رهبری

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه؛ روز ۲۵ فروردین‌ماه، مصادف با روز بزرگداشت عطار نیشابوری به نام «روز ملی منابع انسانی» نامگذاری شده است. ضمن تبریک این روز به همه جهادگران و تلاشگران شرکت فولادسنگ، نامگذاری این روز یادآوری می‌کند که سازمان‌ها برای تسهیل مسیر توسعه و پیشرفت و تولید دانش‌بنیان به منابع انسانی وابسته هستند. در عصر حاضر یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت هر کشوری منابع انسانی ماهر و کارآمد است. منابع انسانی در تولید، حفظ و گسترش ثروت ملی نقش ویژه‌ای دارد چراکه منابع طبیعی و فیزیکی محدود خواهد بود و این سرمایه انسانی شایسته و لایق است که می‌تواند ریل‌گذاری لازم برای حمایت از تولید را صورت دهد. منابع انسانی، از مهمترین مولفه‌های توسعه در هر کشور است که ضمن تغییر و رشد خود می‌تواند سایر نهاده‌های تولید را با خلاقیت و نوآوری دگرگون و یا متعادل کند. استراتژی ارتقا سرمایه انسانی با ارائه آموزش عمومی و آموزش‌های ضمن خدمت به رشد و بهره‌وری شرکت یاری می‌رساند. سرمایه انسانی با ذخیره دانش، مهارت، صلاحیت و توانایی‌هایی که عمدتاً از طریق آموزش کسب می‌شود، موتور محرکه رشد اقتصادی محسوب می‌شود. در این میان شرکت فولاد سنگ، با برخورداری از منابع انسانی بادانش، ماهر و متعهد در راستای اهداف گروه فولاد مبارکه اقدام کرده است. این شرکت با ۱۳۵ نیروی کار و بهره‌مندی از تجربیات نیروهای بازنشسته، امنیت و سلامت در محیط کار را در چارچوب برنامه‌های خود هدف گذاری کرده است. ارائه آموزش‌های ضروری و ارتقا ایمنی در محیط کار این شرکت را در زمره ایمن‌ترین فضای کاری برای کارگران زحمتکش فولاد سنگ بدل کرده است به گونه‌ای که ضریب تکرار حوادث در سال گذشته ۳.۵۴ درصد و ضریب شدت حوادث ۲.۰۷ درصد بوده است. شرکت فولادسنگ با تدوین منشور اخلاقی فرهنگ سازمانی را ارتقا بخشیده و با ایجاد نظام جامع سلامت و بهبود فضای کار محیط امنی را برای تلاش پرسنل شرکت فولاد سنگ ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =