• ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
  • کد خبر: 24019
  • readingTime: ۱ دقیقه
قطعی برق صنایع

انجمن فولاد اعلام کرده است که برق صنایع دوباره محدود می‌شود. اما سخنگوی صنعت برق این اتفاق را تکذیب کرد. صنعت فولاد یکی از ارزآورترین صنایع ایران است و قطع برق صنایع در سال پیش، ضرر شش میلیارد دلاری به فولادی‌ها وارد کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، یک هفته از انتشار خبر قطعی و سهمیه‌بندی برق واحدهای فولادی نگذشته بود که سخنگوی صنعت برق، سهمیه‌بندی و قطع برق صنایع را تکذیب کرد. البته این اولین باری نیست که سخنگوی صنعت برق، قطع برق صنایع را تکذیب می‌کند.

پیش از این و در دی ماه هم برق صنایع فولادی و سیمانی قطع شد. انجمن سیمان و فولاد در آن زمان می‌گفتند قطع برق این صنایع، بدون اطلاع قبلی و از اول دی آغاز شد. اما سخنگوی صنعت برق، قطع برق این صنایع را تکذیب کرد. قطع برق صنایع تا چند روز در هاله‌ای از ابهام ماند، انجمن فولاد و سیمان می‌گفتند برق قطع و محدود است اما سخنگوی صنعت برق این گزاره را تکذیب می‌کرد.

در نهایت، با انتشار نامه شرکت برق تهران، سخنگوی صنعت برق هم مجبور شد سهمیه‌بندی و قطع برق صنایع در زمستان را تایید کند. قطع برق صنایع در زمستان، بدون هماهنگی بود و تا اسفند ادامه داشت.

ماجرا از آنجا شروع شد که بهادر احرامیان، هئیت مدیره انجمن فولاد اعلام کرد قرار است برق واحدهای فولادی از اردیبهشت ماه به مدت دو ماه قطع شود. بقیه اعضای انجمن فولاد هم این گزاره را تایید کردند اما سخنگوی صنعت برق اعلام کرد که برق صنایع قرار نیست محدود شود.

پیش از این هم قرار نبود برق واحدهای فولادی و سیمانی در زمستان قطع شود اما چنین شد. پس از این، رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق، اعلام کرد برق واحدهای فولادی تا پایان ۱۲ بهمن به حالت عادی بازمی‌گردد اما بنا بر آخرین اطلاعات، برق این صنایع تا اواسط اسفند به حالت پیشین بازنگشت.

حالا صاحبان صنایع که مزیت نسبی تولید فولادشان در ایران انرژی ارزان است، بیش از همیشه نگران قطع برق صنایع هستند.

صنعت فولاد یکی از ارزآورترین صنایع ایران است و درآمدهای این بخش گاهی با درآمدهای نفتی برابری می‌کند. اما حالا گرفتار محدودیت‌های برقی شده و ممکن است تولید در این بخش، کمتر از این هم شود.

قطع برق صنایع در سال پیش، ضرر شش میلیارد دلاری به فولادی‌ها وارد کرد. اگر بخواهیم متوجه ضرری که فولادی‌ها در سال گذشته متحمل شده‌اند شویم، باید بدانیم این رقم حدودا پنج برابر درآمدهای نفتی ایران در سال ۹۹ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =