• ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
  • کد خبر: 23990
  • readingTime: ۱ دقیقه
وزش باد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا سامانه‌ای از گردوخاک وارد کشور می‌شود و شاهد وزش باد شدید و خیزش کانون‌های گردوغبار خواهیم بود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید موقتی به ویژه در نواحی جنوبی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در بعضی ساعت‌ها با تقویت ناپایداری‌های جو به ویژه از بعدازظهر سه شنبه تا چهارشنبه آسمانی ابری همراه وزش باد شدید تا خیلی شدید گاهی با گردوخاک و در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از امروز تا چهارشنبه روند افزایش نسبی دما و پنج شنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: نفوذ زبانه‌ای از یک سامانه بارشی از بعد از ظهر پنج شنبه به تدریج آسمانی ابری و از بامداد جمعه تا شنبه در بعضی ساعت‌ها رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

ضیاییان گفت: وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی و نواحی مرکزی گاهی همراه با خیزش و طوفان گردوخاک و احتمال کاهش کیفیت هوا رگبار پراکنده باران و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی استان از بعد از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و سست، احتمال صدمه به پوشش گلخانه‌ها و خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی، گاهی خیزش گردوخاک و کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا و خطر برخورد صاعقه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی پرهیز از پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدرها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از کار روی سازه‌های مرتفع، عدم تردد کنار سازه های نیمه تمام و قرار نگرفتن در مناطق مرتفع غیر مسقف با توجه به احتمال پدیده صاعقه توصیه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =