• ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 23966
  • readingTime: ۱ دقیقه
گمرک

گزارش ۱۱ ماهه وزارت صمت در ۱۴۰۰ نشان می‌دهد طی این مدت مجوز ۸۴۱ فقره از مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی صادر شده که با در نظر گرفتن ۸۱۶ فقره مجوز صادر شده در سال ۹۹، ۳.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارش ۱۱ ماهه وزارت صمت در ۱۴۰۰ نشان می‌دهد طی این مدت، مجوز ۳۲۱۵ فقره ماشین آلات مشمول معافیت گمرکی صادر شده است که در مقایسه با ۳۴۸۵ فقره در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۷.۷ درصد کاهش داشته است.

ارزش ماشین آلات مشمول معافیت گمرکی در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ برابر با دو میلیارد و پنج میلیون دلار بوده است که در مقایسه با یک میلیارد و ۶۸۶ میلیون دلار در سال ۹۹، رشد ۱۸.۹ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین طی این مدت ۵۰۰ فقره مجوز دستگاه از ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی صادر داشته که با در نظر گرفتن ۵۶۱ دستگاه در مدت مشابه سال ۹۹ حکایت از کاهش تقریبا ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

ارزش این دسته از ماشین آلات نیز در سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۱۹ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار بوده است که در مقایسه با ارزش ۲۱۵ میلیون دلار این گروه در سال ۹۹، ۲.۱ درصد رشد داشته است.

بر اساس داده‌های وزارت صمت، در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ مجوز ۸۴۱ فقره از مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی صادر شده که با در نظر گرفتن ۸۱۶ فقره مجوز صادر شده در سال ۹۹، ۳.۱ درصد رشد را در این بخش شاهد بودیم.

همچنین از بُعد ارزشی، در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ ارزش مجوزات صادر شده برای مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی برابر با ۱۰۶ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با ۱۲۰ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار سال ۹۹، کاهش ۱۱.۵ درصد را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =