شرکت فولاد هرمزگان

مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از ارکان مهم و استراتژیک در شرکت فولاد هرمزگان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولاد هرمزگان مولود انقلاب اسلامی است. با تاسیس این شرکت، استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبدیل شد. این شرکت در سال ۱۳۷۸، در استان هرمزگان احداث شد و در سال ۱۳۸۷، واحد احیاء مستقیم با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۸۹ واحد فولادسازی این شرکت تست و در ابتدای سال ۱۳۹۰، اولین تختال آزمایشی شرکت تولید شد. در اواخر سال گذشته طرح‌های توسعه‌ای جهت اشتغال‌افرینی و افزایش تولید در این گروه فولاد مبارکه کلید خورد. اما این شرکت در کنار طرح‌های توسعه‌ای همواره ایفای مسئولیت اجتماعی را در صدر برنامه‌های خود هدف‌گذاری کرده است.

توجه به مسئولیت‌اجتماعی توسط شرکت فولاد هرمزگان نشان از احساس وظیفه شهروندی در قبال جامعه پیرامونی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک در این شرکت در نظر گرفته شده است. شرکت فولاد هرمزگان در جهت ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان کم برخوردار هرمزگان که با مسائل عدیده‌ای نظیر بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند نشان می‌دهد که این شرکت رسالت خود را به درستی انجام می‌دهد. ایفای مسئولیت اجتماعی توسط شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از شرکای اصلی در شرکت توسعه و زیرساخت خلیج فارس جهت تصفیه و انتقال فاضلاب شهری بندرعباس به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس یکی از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای ارتقای بهداشت محیط است. این نکته از این منظر حائز اهمیت است که شرکت فولاد هرمزگان به علت مجاورت با آبهای آزاد خلیج فارس با محدودیت تامین آب مواجه نیست و این اقدام شرکت فولاد مبارکه بر مسئولیت پذیری اجتماعی این شرکت صحه می‌گذارد چراکه جریان فاضلاب در شهر بندرعباس یکی از دغدغه‌های مهم مردم شریف و نجیب بندرعباس است. اما مسئولیت اجتماعی فولاد هرمزگان در ایام شیوع کرونا هم ویژه و ممتاز بود که می‌توان به اهدای ۱۱۱ هزار و ۷۸۰ تن اکسیژن مایع به بیمارستانهای شهر بندرعباس جهت حفظ حیات بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد. شرکت فولاد هرمزگان در زلزله سال گذشته هم پیش‌گام بود و ۵ هزار بسته بهداشتی را به مناطق آسیب‌دیده از زلزله گسیل کرد. اهدای نیتروژن به بیمارستانهای شهر بندرعباس برای استفاده از بیماران پیوند اعضا از دیگر اقدامات شرکت فولاد هرمزگان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بود. شرکت فولاد هرمزگان مسئولیت‌های اجتماعی خود را از ابعاد گوناگون دنبال می‌کند که کمک به بنیاد بین‌المللی غدیر جهت تهیه و توزیع ده هزار بسته موادغذایی و تفاهم نامه تامین مالی در طرح پویش ایران مهربان با هدف اکرام و حمایت از ۵ هزار کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هرمزگان بخشی از این فعالیت‌هاست. شرکت فولاد هرمزگان در ایام ماه مبارک رمضان هم در راستای مسئولیت اجتماعی با برگزاری گلریزان در آزادسازی زندانیان با جرائم غیرعمد مشارکت دارد و در این راستا مسئولانه اقدام می‌کند و در ایام دهه محرم سال گذشته هم ۱۰ میلیون ماسک بین هیئت‌های عزاداری، بیمارستان‌ها و کادر درمان توزیع کرده است.

علاوه بر مسئولیت اجتماعی به عنوان اهداف راهبردی، این شرکت در راستای اشتغال‌آفرینی هم از ابتدای راه‌اندازی تاکنون سهم بسزایی در استان هرمزگان و کشور داشته است و نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن سازمان در این شرکت تعریف شده است. آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد هرمزگان نویدبخش اشتغال افرینی است تا این شرکت با لبیک به رهبر فرزانه انقلاب در راستای شعار سال مصمم گام بردارد چراکه با بهره برداری طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد هرمزگان شاهد اشتغال ۲ هزار نفر به صورت مستقیم خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =