سیف الله امیری

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به مذاکرات متعدد وزارت صمت با وزارت نیرو و نفت، برای تامین برق و گاز صنایع گفت: اگر تولیدکنندگان محصولات فولادی مشکلی به لحاظ تامین برق و گاز نداشته باشند، امسال می‌تواند به سال صادراتی محصولات فولادی تبدیل شود.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، سیف‌الله امیری از هدفگذاری رشد ۱۲ درصدی صادرات محصولات فولادی در سال جدید خبر داد گفت: از نظر تولید و صادرات هیچ مشکلی نداریم و صادرات محصولات فولادی امسال در مقایسه با سال های گذشته به علت جنگ روسیه و اوکراین رشد خواهد داشت.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: برای توسعه مناسبات اقتصادی رایزن های اقتصادی ما در حال برقراری ارتباط اقتصادی ایران با دیگر کشورها هستند و هم اکنون نیز با روسیه برای صادرات محصلات فولادی بطور کامل در ارتباط هستیم.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان و واحدهای تولیدکننده فولاد چنانچه همانند سال های قبل مشکل قطعی برق و گاز نداشته باشند ، صادراتشان امسال ۱۲ درصد بیشتر از سال های قبل خواهد بود. تنها نگرانی ما، تامین برق و گاز واحدهای فولادساز است و اگر تولیدکنندگان محصولات فولادی مشکلی به لحاظ تامین برق و گاز نداشته باشند، امسال می‌تواند به سال صادراتی محصولات فولادی تبدیل شود.

وی افزود: هدفگذاری امسال برای رشد صادرات باید دقیق و قابل تحقق باشد و اجرایی شدن آن باید با نامگذاری سال هماهنگ شود اما اگر شاهد قطعی برق و گاز بخش تولید باشیم ممکن است ظرفیت تولید امسال به کمتر از سال گذشته هم برسد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: وزارت صمت بسیار نگران تامین برق و گاز است و مذاکرات متعددی نیز برای تامین برق وگاز صنایع با وزارت نیرو و نفت داشته است.

سیف‌الله امیری در پایان تصریح کرد: وزارت صمت بسیار نگران تامین برق و گاز است و مذاکرات متعددی نیز برای تامین برق و گاز صنایع با وزارت نیرو و نفت داشته است اما برنامه ریزی نامناسب و اهمال این دو وزارت خانه با وجود صدور مجوزهای متعدد باعث سهمیه بندی و قطع برق برای تولید کنندگان و واحدهای تولیدی صنعتی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =