روسیه و اوکراین

مکرون روز دوشنبه در گفتگو با شبکه رادیویی فرانس اینتر گفت: واکنش کشورش به حوادث شهر بوچا آغاز دور جدیدی از تحریم‌ها و اقدامات کشورش در مقابل جنایات جنگی است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با یک شبکه رادیویی کشورش در واکنش به تصاویر کشته‌شدگان شهر بوچا خواستار تحریم محصولات نفتی روسیه شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پس از انتشار گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های غربی مبنی بر کشف گورهای دسته‌جمعی در شهر بوچا در نزدیک پایتخت اوکراین، از ممنوعیت واردات محصولات نفتی از کشور روسیه و آغاز دور جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو حمایت کرد.

مکرون روز دوشنبه در گفتگو با شبکه رادیویی فرانس اینتر گفت: واکنش کشورش به حوادث شهر بوچا آغاز دور جدیدی از تحریم‌ها و اقدامات کشورش در مقابل جنایات جنگی است.

دولت مکرون که هفته جاری با چالش انتخاب مجدد در انتخابات سراسری در فرانسه روبرو است، اعلام کرد: تحریم‌های نفتی علیه روسیه می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای مسکو باشد. مکرون این تحریم‌ها را برای پوتین دردناک توصیف کرد.

به گفته مکرون فرانسه در روزهای آینده چنین اقداماتی را با شرکای خود در اتحادیه اروپا، به ویژه آلمان، هماهنگ خواهد کرد.

وی افزود: اتحادیه اروپا ممکن است تحریم‌های بیشتری را علیه شهروندان روسی اعمال کند.

در روزهای گذشته اتحادیه اروپا در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت خام و گاز روسیه بوده است که البته با مخالفت آلمان روبرو شد. بر اساس گزارش کمیسیون اروپا، حدود ۲۵ درصد از صادرات نفت و ۴۵ درصد از صادرات زغال سنگ روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا اختصاص یافته است.

بعد از کنترل شهر بوچا در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱فروردین) توسط نیروهای نظامی روسیه، تصاویری از اجساد در خیابان‌های این شهر از سوی رسانه‌های غربی منتشر شد. بسیاری از کشورهای اروپایی این تصاویر را جنایت جنگی خطاب کرده و تحریم‌های شدیدی علیه مسکو وضع کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =