• ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر: 23700
  • readingTime: ۲ دقیقه
الدحیل

تیم فوتبال الدحیل قطر یکی از رقبای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ است، تیمی که در سال‌های اخیر اسمش سر زبان‌ها افتاده و ترکیبی از بازیکنان آماده و با کیفیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، الدحیل قطر یکی از هم‌گروهی‌های تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در گروه D است، گروهی که غیر از این دو تیم التعاون عربستان و پاختاکور ازبکستان هم در آن حاضر هستند. الدحیل در این دوره از رقابت‌ها احتمالا مهم‌ترین و قوی‌ترین حریف سپاهان باشد، تیمی که اسم او برای تیم‌های ایرانی آشنا و یادآور خاطرات مختلفی است.

شکل گیری باشگاه الدحیل به سال 2009 بازمی‌گردد، اما این شکل و شمایل و نام آن از سال 2017 شکل گرفت. در آن سال ادغام دو تیم لخویا و الجیش تیم پرستاره الدحیل را ساخت، تیمی که در سال‌های اخیر اصلی‌ترین رقیب السد در لیگ داخلی بوده است.

الدحیل در این فصل نیز یکی از بهترین‌های لیگ قطر بوده و در رده دوم جدول قرار دارد. این تیم با آمار عالی 14 پیروزی و تنها سه شکست در 22 بازی پشت سر السدی قرار گرفته که 20 بازی خود را برده و تاکنون هیچ باختی در لیگ قطر نداده، تیمی که ژاوی پی‌ریز آن بود. از طرفی الدحیل با 59 گل زده میانگین عالی 2.6 گل زده در هر بازی را ثبت کرده که این آمار برای هر خط دفاعی ترسناک است.

الدحیل مانند دیگر تیم‌های قطری از ترکیبی از بازیکنان مطرح خارجی و ستارگان عربی در ترکیب خود بهره می‌برد. در نوک پیکان خط حمله این تیم مایکل اولونگا کنیایی قرار دارد که در این فصل 24 گل به ثمر رسانده و یکی از زهرناک ترین مهاجمان قطر بوده است. در کنار اولونگا الدحیل از حضور پدیده جام ملت‌های آسیایی یعنی معز علی نیز بهره می‌برد، مهاجمی که بهترین بازیکن تیم قهرمان آسیا قطر بود.

دیگر ستاره خارجی تیم قطری، ادمیلسون جونیور برزیلی است، وینگر خلاق و پرسرعت برزیلی که از استاندارد لیژ به الدحیل آمد و 27 سال سن دارد. او در این فصل از رقابت‌های یکی از پایه‌های اصلی تیم الدحیل بوده و بازیکن خلاقی است که کار را برای مدافعان کناری حریف سخت می‌کند. همچنین تائه هی نام و چند بازیکن آسیایی شرقی دیگر نیز در الدحیل حضور دارند و ترکیب این تیم را به یکی از تیم‌های با کیفیت امسال آسیا تبدیل کردند.

با این حال الدحیل در هفته گذشته و درست پیش از آغاز رقابت‌های آسیایی هرنان کرسپو، ستاره سابق فوتبال آرژانتین و اسطوره فوتبال دنیا را به عنوان سرمربی خود معرفی کرد.

رقابت آخر سپاهان و الدحیل به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2013 و زمانی که نام این تیم لخویا بود باز می‌گردد. در آن سال و در بازی رفت سپاهان با گل‌های برونو سزار و سید جلال حسینی رقیب قطری را در فولادشهر از پیش روی برداشت، اما در بازی برگشت با تک گل دقیقه 90 کانه بازنده شد. در هر دو بازی‌ها محرم نویدکیا، سرمربی فعلی سپاهان در ترکیب ابتدایی طلایی پوشان حضور داشت.

گفتنی است، برنامه بازی‌های تیم فوتبال سپاهان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

پاختاکور - سپاهان / پنجشنبه ۱۸ فروردین / ساعت ۲۱:۴۵

سپاهان - الدحیل / یکشنبه ۲۱ فروردین / ساعت ۲۱:۴۵

التعاون - سپاهان / پنجشنبه ۲۶ فروردین / ساعت ۰۰:۴۵

سپاهان - التعاون / دوشنبه ۲۹ فروردین / ساعت ۰۰:۴۵

سپاهان - پاختاکور / جمعه ۲ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۴۵

الدحیل – سپاهان / سه‌شنبه ۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۴۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =