• ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر: 23514
  • readingTime: ۱ دقیقه
کیروش و رونالدو

تیم‌های پرتغال و لهستان با پیروزی در پلی‌آف مجوز صعود به رقابت‌های جام جهانی فوتبال را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شب گذشته و با برگزاری دیدارهای نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی در اروپا و آفریقا تکلیف تیم‌های صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد تا تقریبا تکلیف سید بندی‌ها نیز مشخص شود.

شب گذشته و در یکی از حساس‌ترین دیدارها تیم ملی سنگال در بازی برگشت پلی‌آف به مصاف مصر رفت. مصر کارلوس کیروش در بازی رفت در قاهره موفق به برتری یک بر صفر برابر شاگردان سیسه شده بود. اما در بازی برگشت سنگالی‌ها خیلی زود به گل رسیدند تا همچی مساوی شود. تلاش دو تیم در 120 دقیقه حاصلی نداشت و کار صعود به ضربات پنالتی کشیده شد. در این ضربات مرگ‌بار محمد صلاح با از دست دادن پنالتی خود باعث شد تا مصر و کیروش به جام جهانی نرسند.

در دیگر پلی‌آف آفریقا نیجریه و غنا در نیجریه به مصاف هم رفتند. این دو تیم بازی رفت با تساوی بدون گل پشت سر گذاشتند و در این بازی غنا با کسب تساوی یک بر یک به لطف قانون گل زده در خانه حریف به جام جهانی صعود کرد. توماس پارتی، ستاره تیم آرسنال ناجی غنایی‌ها در این بازی بود و گل منجر به صعود این تیم را در دقیقه 10 به ثمر رساند.

در اروپا نیز مقدونیه شگفتی‌ساز که ایتالیا را حذف کرد، برای تاریخ سازی و صعود به جام جهانی نیاز به پیروزی برابر پرتغال داشت. اما رونالدو و یارانش این اجازه را به تیم جوان و چغز مقدونیه ندادند و با پیروزی دو بر صفر به جام جهانی صعود کردند. برونو فرناندز، ستاره تیم منچستریونایتد دو گل پرتغال در این بازی را به ثمر رساند تا فرناندو سانتوس تیمش را در قطر ببیند.

در دیگر پلی‌آف اروپایی نیز یاران رابرت لواندوفسکی در لهستان به مصاف یاران زلاتان ابراهیوویچ در سوئد رفتند. لهستانی‌ها که راه سختی را برای صعود به جام جهانی طی کردند توانستند با گل‌های لوا و زلنسکی این بازی را نیز ببرند و بلیط قطر را رزرو کنند.

با نتایج به دست آمده تیم ملی ایران شانس حضور در سید دوم قرعه کشی جام جهانی را از دست داد و در سید سوم قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =