• ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
  • کد خبر: 23498
  • readingTime: ۳ دقیقه
تیم ملی

تیم ملی ایران در آخرین بازی در مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی فوتبال به مصاف تیم ملی لبنان رفت و با دو گل این تیم را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۱ قطر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف تیم ملی لبنان رفت. تیم ملی ایران پیش از این صعود خود به رقابت‌های جام جهانی فوتبال را قطعی کرده و برای صدرنشینی نیاز به پیروزی در این بازی و لغزش کره جنوبی در بازی هم‌زمان برابر امارات داشت. در سوی دیگر زمین لبنان نیز برای صعود به پیروزی پرگل برابر ایران و وقوع یک معجزه نیاز داشت. 

این بازی در نهایت با درخشش جهانبخش با نتیجه دو بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید. گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی (دقیقه ۸۷_ دانیال اسماعیلی‌فر)، امید نورافکن، سعید عزت‌الهی (دقیقه ۴۶_ میلاد سرلک)، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۸۵ _ امیرحسین حسین‌زاده)، الهیار صیادمنش (دقیقه ۴۶_ مهدی مهدی‌پور)، علی قلی‌زاده (دقیقه ۷۳_ مهدی ترابی) و سردار آزمون.
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب تیم ملی لبنان: مصطفی مطر، ماهر صبرا، نور منصور (دقیقه ۱۳ _ حسن چایتو)، حسین زین، جوان اومری، محمدعلی الدهینی، هلال الحلوه، محمد حیدر، محمد قدوح، جهاد ایوب و حسین الدر.
سرمربی: ایوان هاشک

داور: فو مینگ از چین

گل‌ها: سردار آزمون و علیرضا جهانبخش (ایران)

شرح گل

دقیقه ۳۵؛ سردار آزمون (ایران ۱ _ لبنان صفر): پاس فوق‌العاده کنعانی‌زادگان در عمق دفاع، سردار آزمون را با دروازه‌بان لبنان در موقعیت تک به تک قرار داد و سردار با یک بغل پا آرام دروازه لبنان را باز کرد.

دقیقه ۷۲؛ علیرضا جهانبخش (ایران ۲ _ لبنان صفر): کنعانی‌زادگان بار دیگر یک‌ پاس عالی در عمق دفاع لبنان فرستاد و این بار جهانبخش در موقعیت تک به تک با گلر قرار گرفت، این بازیکن نیز با یک بغل پای زیبا توپ را وارد دروازه کرد. 

گزارش بازی

نیمه اول: مسابقه با تشویق بی‌امان هواداران ایران در ورزشگاه آغاز شد و این شور و اشتیاق به زمین نیز رسید و ایران بازی را بهتر از حریف خود آغاز کرد. در دقایق ابتدایی بازیکنان ایرانی با نفوذهای نورافکن و قلی‌زاده توانستند موقعیت‌های خوبی برای سردار آزمون محیا و برتری خود را به حریف دیکته کنند. روند خوب تیم ملی تا دقایق میانی این نیمه ادامه پیدا کرد و در نتیجه حملات، ایران با ضربه آزمون به گل اول رسید. پس از گل سردار و به خصوص در دقایق پایانی نیمه اول این لبنانی‌ها بودند که فشار حملات خود را افزایش دادند و به چند موقعیت خوب هم رسیدند.

نیمه دوم: در نیمه دوم هم ایران صاحب توپ و میدان بود، اما لبنانی‌ها هم با برنامه‌ریزی روی ضد حملات به دنبال جبران گل خورده بودند. لبنانی‌ها در همان دقایق ابتدایی این نیمه چند موقعیت خطرناک خلق کردند. رفته رفته ایران به بازی مسلط شد و با ورود بازیکنان تازه نفس بار دیگر نبض بازی در دست تیم ایران افتاد. در این نیمه بار دیگر کنعانی‌زادگان پاس گل داد و جهانبخش به زیبایی هرچه تمام‌تر گل دوم بازی را به ثمر رساند. پس از این گل بازی به تعادل رسید و توپ بیشتر در میانه زمین دنبال می‌شد. 

دقایق حساس

*دقیقه ۳: ارسال بازیکنان ایران روی محوطه جریمه لبنان به آزمون نرسید و گلر لبنان توپ را در آغوش گرفت.

*دقیقه ۵: ضربه سردار با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۹: ارسال بلند بازیکنان لبنان را بیرانوند در آغوش کشید تا خطری دروازه تیم ملی را تهدید نکند. 

*دقیقه ۱۳: نفوذ خوب علیرضا جهانبخش با پوشش به موقع مدافعان لبنان دفع شد. 

*دقیقه ۲۹: شوت سرکش بازیکن ایران را دروازه لبنان به آغوش کشید. 

*دقیقه ۴۳: ضربه سرکش مهاجم لبنان با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد. 

*دقیقه ۴۸: ضربه محکم مهاجم لبنان به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. 

*دقیقه ۵۵: جهانبخش با پاس خوب آزمون در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت، اما ضربه جهانبخش با واکنش خوب دروازه‌بان راهی به چهارچوب نیافت. 

*دقیقه ۷۷: ضربه محکم سردار به مدافعان لبنان برخورد کرد و راهی به چهارچوب پیدا نکرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =