هادیانفر

رئیس پلیس راهور ناجا گفت:در طرح نوروزی، حدود ۳۸ درصد حوادث در نقاط حادثه خیز رخ می‌دهد که نیاز به بررسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار سید کمال هادیان‌فر، بعدازظهر امروز، ششم فروردین‌ماه، در حاشیه سفر به اصفهان در استانداری اصفهان، اظهار کرد: امسال تردد بسیار بالایی ثبت کردیم و خیلی اعمال محدودیت نداشتیم و فقط برخی سفرها در روزهای اخیر از شمال به جنوب یا جنوب به شمال را محدود کردیم.
وی افزود: با وجود اعمال برخی محدودیت‌ها چهار محور اصلی شمال کشور فعال است و در تمامی محورهای دیگر غربی، شرقی و جنوبی کشور تردد بدون محدودیت و مشکل در حال انجام است و حجم تردد در روزهای اخیر به شدت افزایشی است و نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش تردد اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: پیش‌بینی پلیس رشد ۳۵ درصدی ترددها بود اما فقط دیروز دو میلیون و ۵۰۰ هزار تردد رفت در کشور انجام شد که اگر رفت و برگشت محاسبه شود آماری حدود پنج میلیون ثبت می‌شود و متاسفانه بیشترین تصادف نیز در دو روز گذشته رخ داده است.
وی تصریح کرد: آمار سفرهای دیروز کمی متفاوت بود، در این روز موج سفرها هم رفت بوده و هم برگشت و امروز نیز همین رویه ادامه دارد و موج رفت و برگشتی سفرها تقریبا برابر است که طبق رویه سال‌های گذشته نبود زیرا همواره از روز ششم فروردین به بعد موج رفت و برگشت به طور همزمان اتفاق می‌افتاد.
هادیانفر اضافه کرد: با توجه به رشد آمار سفرها آمار تصادفات نگران کننده می‌شود و حدود ۳۰ درصد این حوادث نیز واژگونی خودروها و خروج از مسیر است. در محورهای شمالی به دلیل بارش باران عمده حوادث ناشی از لغزش زمین است، همچنین در محورهای جنوبی عمده حوادث ناشی از طولانی بودن مسیرهاست و باید در چنین محورهایی راننده از توانایی کافی برای رانندگی در مسیر طولانی برخوردار باشد.
وی بیان کرد: حدود ۸۳ درصد تصادفات به سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی رخ می‌دهد و امیدواریم رانندگان بیشتر حواس خود را جمع کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هنوز ۹ روز از تعطیلات نوروزی باقیمانده است، گفت: آمار تصادفات خوب نیست، تا روز گذشته ۴۳۱ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند و هشت هزار و ۳۰۰ نفر نیز مصدوم شدند و اگر رویه این‌گونه ادامه پیدا کند آمار جان باختگان به بالای هزار نفر می‌رسد که شرایط خوبی نیست.
وی تاکید کرد: ۳۲ درصد جانباختگان حوادث رانندگی سرنشینان هستند که غالبا بچه‌ها و کهن‌سالان را شامل می‌شود که به دلیل عدم استفاده از کمربند است و قطعا با استفاده از کمربند آسیب کاهش پیدا خواهد کرد.
هادیانفر خاطرنشان کرد: مشکلات خودروها سرجای خود است و امیدواریم در سال جدید هم خودرو سازان هم رانندگان بیشتر دقت کنند، همچنین وضعیت راه‌ها نیز بهبود پیدا کند، حدود ۳۸ درصد حوادث در نقاط حادثه خیز رخ می‌دهد که نیاز به بررسی دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =