احیا مستقیم

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: امکان‌سنجی تولید برق از حرارت کوره‌های احیا مستقیم و تولید برق از حرارت کوره‌های نورد گرم و همچنین استفاده از حرارت دود خروجی بخار در نیروگاه تولید برق با راندمان بالا از اقداماتی است که اگرچه مشابه آن در سال‌های گذشته در شرکت فولاد مبارکه انجام شده است اما درصدد هستیم این موارد را شتاب بخشیم.

سیدامیر طباطبائیان، مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: استفاده از گاز طبیعی نسبت به ذغال سنگ مزیت‌های زیست محیطی دارد و از آنجا که کشور ما غنی از ذخایر گاز طبیعی است احداث کارخانه‌های فولاد بر مبنای استفاده از سوخت گاز طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: متاسفانه در سال گذشته با محدودیت تامین انرژی مواجه بودیم و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ نیز این روند تداوم داشته باشد.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه افزایش قیمت‌های حامل انرژی هم بر روند تولید تاثیر می‌گذارد، اضافه کرد: در شرایطی که شعار سال بر تولید؛ اشتغال آفرین و دانش بنیان تاکید دارد نیاز است که تسهیلات در راستای تحقق شعار سال فراهم شود تا بتوان با سرمایه‌گذاری و رفع محدودیت‌های انرژی مسیر شعار سال را محقق کرد.

وی به اقدامات شرکت فولاد مبارکه برای رفع محدودیت‌های انرژی تاکید کرد و گفت: امکان‌سنجی تولید برق از حرارت کوره‌های احیا مستقیم و تولید برق از حرارت کوره‌های نورد گرم و همچنین استفاده از حرارت دود خروجی بخار در نیروگاه تولید برق با راندمان بالا از اقداماتی است که اگرچه مشابه آن در سالهای گذشته در شرکت فولادمبارکه انجام شده است اما درصدد هستیم این موارد را شتاب بخشیم.

طباطبائیان با اشاره به بهره‌گیری از توربین‌های انبساطی جهت تولید برق در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز متان در شرکت فولاد مبارکه، تصریح کرد: استفاده از توربین‌های انبساطی جهت تولید برق یکی از راهبردهای شرکت فولاد مبارکه در جهت رفع محدودیت تامین انرژی است چراکه این شرکت یکی از مصرف کنندگان گاز متان است و این طرح مطالعاتی با استفاده از توربینهای انبساطی می‌تواند به تولید ۱۵ الی ۲۰ مگاوات انرژی منتج شود.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم شرکت فولاد مبارکه احداث نیروگاه خورشیدی روی آب است که پنل‌های خورشیدی روی سطح حوضچه‌های پساب می‌تواند به تولید انرژی بیانجامد که به علت خنکی محل قرارگیری پنل‌ها، همزمان راندمان تولیدی برق افزایش یافته و از تبخیر آب جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =