افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی متالکس

رئیس انجمن سنگ آهن کشور با بیان اینکه وزارت صمت جسارت و توانایی تغییر در روند فعالیت‌های زنجیره فولاد را دارد، گفت: معادن کوچک کشور از نظر اقتصادی دارای وضعیت شکننده‌ای هستند چراکه حاشیه سود زیادی در بخش معدن وجود ندارد.

به گزارش ایراسین به نل از فولادبان، مهرداد اکبریان در رابطه با ارتباطات بین انجمن‌ها با وزارت صمت گفت: فعالیت انجمن‌های مختلف در صنعت فولاد به گونه‌ای است که وزارت صنعت، معدن و تجارت بتواند نهایت ارتباط را با این انجمن‌ها حفظ کند و انجمن‌های فعال در این صنعت به دنبال این هستند تا بتوانند به بهترین شکل به وزارتخانه مشورت برسانند.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌های صنعت فولاد بارها با معاونت معدنی وزارت صمت جلسه داشته‌اند، افزود: خوشبختانه، مسئولانی که در وزارت صمت مشغول به کار هستند، جسارت و جرأت این را دارند که به مسائلی ورود کنند که تا به حال به آن‌ها هیچ توجهی نشده است و از تغییر نمی‌ترسند، اما مسئله مهم‌تر این است که این تغییرات در چه جهتی باشند و آیا می‌توانند به زنجیره فولاد کمکی کنند و یا در صدد متوقف کردن پیشرفت تولید هستند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: در طول تصمیم‌های گذشته دولت فعلی، طعم هر دو روند تصمیم‌های وزارت صمت را چشیده‌ایم. به عنوان مثال، با وجود انتقادات از بورس کالا، عرضه همه محصولات فولادی در این بنگاه معاملاتی یک تصمیم عالی به نظر می‌آید و هر چقدر انتقاد به بورس کالا زیاد باشد، باید گفت که عرضه در بورس کالا بهتر از قیمت‌های دستوری گذشته است.

اکبریان در رابطه با سود معادن کشور گفت: باورهای غلط زیادی درباره معادن وجود دارد و برخی اعتقاد دارند که هر قدر فشار روی معادن باشد، اتفاق خاصی در این قسمت از زنجیره فولاد رخ نخواهد داد، اما معادن کوچک و متوسط در چنین شرایط بحران اقتصادی در وضعیت ضرر و یا سر به سر هستند و کوچکترین تغییری در هر قسمت باعث می‌شود تا این معادن دچار ضررهای سنگینی شوند.

وی در پایان اضافه کرد: ممکن است معادن بزرگ کشور هنگامی که شرایط اقتصادی بهتر بود، سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام داده باشند که در حال حاضر، کمی رهاتر از دیگر شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، اما معادن کوچکی که به تازگی فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، در وضعیت شکننده‌ای قرار دارند و این نوع نگرش برایشان نگرش کشنده‌است بنابراین، باید به نمایندگان مجلس گفت که معدنداران با اکتشاف معادن به هیچ گنجی نرسیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =