بسکتبال سپاهان

دیدار تیم‌های بسکتبال فولاد مبارکه سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان با برتری سبزپوشان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم‌های بسکتبال فولاد مبارکه سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان در آخرین بازی گروه F لیگ برتر بسکتبال کشور در تهران به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با برتری ۸۴ بر ۶۱ سبزپوشان اصفهانی‌ها به پایان رسید تا آن‌ها بار دیگر فاتح دربی اصفهان باشند.

کوارتر اول (سپاهان ۲۱ _ ذوب‌آهن ۲۶): در ابتدای بازی سبد طلسم شده بود و دو تیم در امتیاز گیری ناموفق بودند تا اینکه بالاخره بعد از حدود دو دقیقه پرتاب دو امتیازی ارسلان کاظمی به سبد رفت. این پرتاب راه سبد سپاهان را باز کرد و سجاد مشایخی اختلاف را به چهار امتیاز رساند. اما سپاهانی‌ها بالاخره بعد از ۲ دقیقه و نیم از آغاز بازی با پرتاب سه امتیازی تحویلیان به امتیاز رسیدند. پس از این دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند تا اینکه در اواسط این کوارتر گاندوها بازی خود را بر حریف دیکته کردند و با استفاده از اشتباهات سریالی سپاهانی‌ها برتری پنج امتیازی کسب کردند. سپاهان با دوندگی و تلاش بازیکنانی نظیر خلیفه و زادوریان بار دیگر امتیازات را به تساوی رساند، اما در دقایق پایانی بار دیگر این اختلاف افزایش یافت و ذوب‌آهن با برتری پنج امتیازی کوارتر را به پایان رساند.

کوارتر دوم (سپاهان ۱۲ _ ذوب‌آهن ۲۰): در این کوارتر نیز تحویلیان بود که با یک پرتاب سه امتیازی چراغ اول را روشن و اختلاف امتیاز را کاهش داد. تا اواسط این کوارتر دو تیم پایاپای پیش رفتند و اختلاف امتیازات تقریبا عددی ثابت بود، حتی در برخی دقایق سپاهان شانس به تساوی رساندن بازی را نیز داشت که کم دقتی بازیکنانش این اجازه را به آن‌ها نداد. در آن سوی زمین نیز مشایخی و ارسلان می‌درخشیدند و یکی پس از دیگری امتیازات را درو می‌کرد؛ از اواسط کوارتر دوم اشتباهات سپاهانی‌ زیاد و خطاهای ذوبی‌ها کاهش یافت و گاندوها توانستند با استفاده از فرصت‌های حمله خود اختلاف چشم‌گیری با حریف ایجاد کنند.

کوارتر سوم (سپاهان ۱۳ _ ذوب‌آهن ۲۶): ذوب‌آهن این نیمه را نیز با ستارگان خود یعنی ارسلان، مشایخی و اصلانی آغاز کرد و از همان ابتدا برتری خود بر سپاهان را دیکته کرد. آن‌ها در کوارتر مانند کل زمان بازی تیم برتری میدان بودند و با استفاده حداکثری از ضعف سپاهان در زیر سبد بار دیگر در امتیازات پیش افتادند. درخشش افتخاریان نیز در این کوارتر به کمک سپاهان نیامد تا سبزپوشان در همین کوارتر وضعیت بازی را مشخص کنند.

کوارتر چهارم (سپاهان ۱۵ _ ذوب‌آهن ۱۲): این کوارتر با اختلاف امتیاز ۲۶ به سود ذوب‌آهن آغاز شد و از همین روی دو مربی ترجیح دادند که تاکتیک‌های جدید و بازیکنان جوان خود را به میدان بفرستند. خستگی و ناهماهنگی دو تیم در این کواتر یک بازی کم افت و خیر را به دنبال داشت که امتیازات کمی نیز در آن رد و بدل شد.

در نهایت این بازی با نتیجه ۸۴ بر ۶۱ به سود ذوب‌آهن به پایان رسید؛ فرید اصلانی، بازیکن ذوب‌آهن با کسب ۱۹ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد و ارسلان کاظمی نیز با ۱۶ ریباند در این شاخص از دیگر بازیکنان بهتر بود.

با این نتیجه ذوب‌آهن با کسب شش پیروزی از شش بازی خود متقدرانه و با ۱۲ امتیاز بر صدر جدول گروه F تکیه زد و سپاهان هشت امتیازی باید منتظر نتیجه دیدار صنایع هرمزگان و پالایش نفت آبادان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =