بسکتبال ذوب آهن

تیم بسکتبال ذوب‌آهن در آستانه بازی با سپاهان توانست در برابر پالایش نفت آبادان به یک پیروزی مقتدرانه دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم‌های بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان و پالایش نفت آبادان ظهر امروز، چهارشنبه، در قالب مسابقات گروه F لیگ برتر بسکتبال کشور در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با نتیجه ۹۵ بر ۷۴ به سود ذوب‌آهن به پایان رسید. گزارش بازی به شرح زیر است:

ترکیب ابتدایی تیم ذوب‌آهن: سجاد مشایخی، فرید اسلانی، آرمان زنگنه، ارسلان کاظمی و علیرضا مرتضوی.
سرمربی: فرزاد کوهیان

ترکیب ابتدایی تیم پالایش نفت آبادان: رضا رنجبر، احسان دلیرزهان، سعید محمدی، محمدامین کمالوند و ناصر علیمردانی.
سرمربی: علی توفیق

تیم داوری: حسن نیکخواه، رامین فتحی، امیر کللی‌فر

کوارتر اول (ذوب‌آهن ۲۱ – پالایش نفت ۲۶): بازی با سرعت بالا و جذابیت زیادی آغاز شد، ابتدای ارسلان کاظمی با یک پرتاب دو امتیازی چراغ اول را روشن کرد، اما این اقدام با پاسخ سه امتیازی بازیکنان آبادانی همراه شد. در دقایق ابتدایی پالایش نفت بهتر ظاهر شد و توانست با یک فول‌گل و حمله‌های موثر پنج امتیاز از رقیب پیش بیافتد. اما ذوبی‌ها بیکار نشستند و با درخشش ارسلان کاظمی این اختلاف امتیاز جبران شد و توانستند از حریف پیش افتند. پالایش در این کوارتر سعی داشت با دوندگی بالا و دفاع‌ از زمین حریف تمرکز بازیکنان ذوب‌آهن را به چالش بکشد و از اشتباهات این تیم استفاده کند. آن‌ها با حمله‌های سریع و گرفتن خطا از حریف بازی خوبی به نمایش گذاشتند و در بیشتر دقایق کوارتر برتری امتیازی را داشتند. آبادانی‌ها با پرتاب‌های سه امتیازی دلیرزهان و کمالوند توانستند اختلاف امتیاز را بار دیگر به هشت افزایش دادند. از طرفی ذوب‌آهن با تکیه بر پرتاب‌های دقیق مشایخی و ارسلان اجازه نداد تا اختلاف امتیازها زیاد شود.

کوارتر دوم (ذوب‌آهن ۴۲ – پالایش نفت ۳۹): ذوب‌آهن در این کوارتر شروع طوفانی داشت، یک اقدام سه امتیازی و یک اسلم‌دانگ دو امتیازی از قلی‌زاده امتیارات را به تساوی کشاند. تیم نفت در کوارتر در دفاع و حمله ترنورهای زیادی داشت و همین اتفاق باعث شد تا ذوب‌آهن برتری را به دست بیاورد. اما اقدام‌های سه امتیازی نفت و درخشش برادران دلیرزهان بار دیگر باعث شد تا امتیازات را در عدد ۳۶ مساوی شود. در دقایق پایانی این کوارتر اشتباهات دو تیم به خصوص در حمله و زیر سبد زیاد شد تا امتیازات زیادی رد و بدل نشود. در نهای ذوب‌آهن در این کوارتر امتیازات بیشتری گرفت و در امتیازات کلی مسابقه نیز پیش افتاد.

کوارتر سوم (ذوب‌آهن ۷۲ – پالایش نفت ۶۱): نیمه دوم با برتری مطلق ذوب‌آهن آغاز شد، آن‌ها با انسجام دفاعی و حمله‌های موثر اختلاف را به ۱۰ امتیاز افزایش دادند. پس از این طوفان دقایق اول، بازی به توازن رسید و سبد هم بالاخره با نفتی‌ها آشتی کرد و آن‌ها با چند اقدام موفق اختلاف امتیاز را کاهش دادند. اما پایان یافتن محدودیت خطای تیمی نفت کار را برای بازیکنان این تیم سخت کرد و آن‌ها در دقایق پایانی کوارتر شرایط مطلوبی نداشتند و ذوب‌آهن برتری خود را تثبیت کرد. در این کوارتر توفیق سعی کرد بیشتر به بازیکنان جوانش میدان دهد و از تمام ۱۲ بازیکن حاضر در لیست تیم استفاده کرد.

کوارتر چهارم (ذوب‌آهن ۹۵ – پالایش نفت ۷۴): در این کوارتر پالایش سعی داشت با بازی سرعتی و درگیرانه اختلاف امتیاز را کم کند، اما ذوب‌آهن با ارائه یک بازی منطقی و استفاده از زمان ۲۴ ثانیه فرصت حمله خود اجازه اجرایی شدن طرح و برنامه‌های توفیق و نفت را نداد. از طرفی خستگی بر روی بازیکنان نفت تاثیر گذاشته بود و خبری از پرتاب‌ها و اقدامات موثر آن‌ها در این کوارتر نبود و کم دقتی در پرتاب‌های این تیم مشهود بود. ذوب‌آهن نیز درحملات بسیار موفق عمل کرد و پرتاب‌های زنگنه، اصلانی و احمدی بر تور نشست تا اختلاف امتیازت افزایش یابد.

فرید اصلانی (ذوب‌آهن) و احسان دلیرزهان (پالایش نفت آبادان) با ۱۸ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان زمین بودند. همچنین رضا رنجبر (پالایش نفت آبادان) با ۱۶ ریباند بیشترین آمار در این شاخص را ثبت کرد.

گفتنی است، بازی‌های آخر گروه F روز ۲۱ اسفندماه برگزار می‌شود که برنامه بازی‌های به شرح است:

پالایش نفت آبادان - صنایع هرمزگان/ ساعت ۱۲:۳۰
فولاد مبارکه سپاهان - ذوب‌آهن/ ساعت ۱۴:۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =