معروفخانی

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با حمایت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، عملیات احداث ۴ طرح توسعه‌ای در شرکت فولاد هرمزگان آغاز به کار کرد که با بهره‌برداری از این طرح‌های توسعه‌ای، زنجیره تولید در فولاد هرمزگان تکمیل می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عطاالله معروفخانی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری بستری فراهم می‌سازد تا صنعت فولاد و ریخته‌گری در سطح کشور از نظرات متخصصین و دانشمنان و پژوهشگران داخلی این حوزه بهره‌مند گردد.

وی افزود: در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نمایندگان دانشگاه‌ها و دانشجویان مقطع دکترا و فوق دکترا حاضر هستند و در کارگروه‌های مختلف از نظر جمعی آنها استفاده می‌گردد که این امر با توجه به شرایط کنونی تحریمی، به ویژه در حوزه بومی‌سازی کمک چشمگیری به صنعتگران خواهد کرد.

حفظ روندکاری در محدودیت های های انرژی

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: با وجود همه مشکلات و محدودیت تامین انرژی برق در چهار ماه از سال که صنعت فولاد کشور را تحت تاثیر قرار داد و قطعی گاز در زمستان، با تلاش شبانه‌روزی کارمندان و کارگران موفق به حفظ روند کاری شدیم و از همین جهت من به شرکت فولاد هرمزگان نمره ۲۰ را می‌دهم، ما در این سال موفق به ثبت رکوردهای خوبی شدیم و روند بسیار خوبی ثبت شد، روند درآمدی ما تا پایان یازدهمین ماه امسال معادل هشت سال گذشته بوده که در طول فعالیت ۱۶-۱۵ سال فعالیت فولاد هرمزگان بی‌نظیر بوده است.

معروفخانی اضافه کرد: برای اولین بار در این سال‌ها، عملیات اجرایی احداث چهار طرح توسعه‌ای در شرکت فولاد هرمزگان در ۲۰ بهمن با حضور مدیر خوش فکر، جهادی و انقلابی شرکت فولاد مبارکه آغاز شد.از جمله این طرح‌ها، عملیات احیای ۹۰۰ هزار تنی فولاد مخازن ۳۰ هزار تنی ذخایر آهن اسفنجی و گازهای صنعتی ۱۰ هزار نرمال متر مکعب در ساعت می‌باشد. همچنین طرح احیای یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی ستاره سیمین، عملیات اجرایی آن آغاز شد و طی مدت حدود ۳۰ ماه به بهره برداری می‌رسد که منجر به اشتغال مستقیم حداقل دو هزار و ۵۰۰ نفر خواهد شد.

رونمایی از دستگاه بومی سازی شده

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایراسین درباره تحقق اهداف شرکت فولاد مبارکه در شرکت فولاد هرمزگان گفت: آقای طیب نیا مدیری جهادی، انقلابی و خوش فکر است که از روزی که سکان مدیرعاملی فولاد مبارکه را به عهده گرفتند شاهد این هستیم که در کل گروه در طرح‌های توسعه پیشرو هستند و با حمایت‌های بی دریغ ایشان، آغاز عملیات احداث چهار طرح توسعه‌ای در فولاد هرمزگان رقم خورد و در برگزاری این کنفرانس نیز شاهد حمایت‌های ویژه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هستیم و شایسته است از ایشان تقدیر و تشکر کنیم.

معروفخانی در ادامه در زمینه بومی‌سازی محصولات در شرکت فولاد هرمرگان افزود: برای اولین بار در کشور، در اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با حضور مدیرعامل ایمیدرو و مشاور وزیر و دستیار ویژه وزیر صمت در امور شرکت‌ها از یک دستگاه بومی‌سازی شده توسط متخصصان داخلی در فولاد هرمزگان رونمایی خواهد شد. این محصول بومی‌سازی شده در شرکت فولاد هرمزگان که پیش از این وارداتی بوده است حدود ۸۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی به همراه دارد و مورد استفاده و نیاز همه شرکت‌های فولادی کشور است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه گفت: از این دستگاه برای بحث آنالیز آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با حمایت‌ و سرمایه‌گذاری فولاد هرمزگان و همکاری یک شرکت دانش بنیان رونمایی خواهد شد. این محصول بومی‌سازی شده با مهندسی معکوس تولید شده است و در هفته گذشته نیز در سازمان انرژی اتمی تست آن مثبت شد و در شرکت فولاد هرمزگان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از هفته آینده تولید انبوه آن انجام می ‌شود.

بی نیازی از واردات ورق با طرح‌های توسعه‌

معروفخانی اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع برای شرکت فولاد هرمزگان، آغاز عملیات احداث چهار طرح توسعه‌ در دهه فجر امسال بود که با تکمیل این‌ طرح‌ها در کنار نورد گرم، زنجیره تولیدی ما کامل می‌گردد. با احداث نورد گرم در شرکت فولاد هرمزگان شاهد صرفه‌جویی انرژی و کیفیت بهتر خواهیم بود که از نظر اقتصادی برای ما مطلوب است و ارزش افزوده خوبی خواهد داشت و کشور را نیز از واردات ورق بی‌نیاز خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان، از جمله چالش‌های صنعت فولاد کشور را بحث انرژی دانست و افزود: امسال، صنعت فولاد کشور متاثر از چالش محدودیت تامین انرژی بود و کمبود برق و گاز موجب آسیب به تولید فولاد کشور گردید. امیدواریم به همت دولت سیزدهم و شرکت‌های فولادی به ویژه فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی این مساله رفع شود.

وی در پایان گفت: احداث نیروگاه زمان‌بر است و حداقل دو تا سه سال برای بهره برداری زمان می‌برد و برخی نیروگاه‌ها نیمه کاره نیز به همت دولت سیزدهم در حال تکمیل است. امیدواریم با کمک دولت مشکلات کمبود انرژی در حوزه برق و گاز در سال آینده کمتر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =