علیرضا کاظمی

دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی ریخته‌گری مداوم گفت: در حوزه مواد اولیه، کشور در طی ۱۳ تا ۲۰ سال آینده با محدودیت هایی مواجه می‌شود که برای حل آن باید روش‌های خود را عوض کنیم یا مواد اولیه جایگزینی پیدا کنیم.

علیرضا کاظمی دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی ریخته‌گری مداوم و معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اظهار کرد: در سطح کشور کنفرانس‌های مختلفی به ویژه در حوزه صنعت فولاد برگزار می‌شود؛ به همین دلیل ایده برگزاری این کنفرانس شکل گرفت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن انجام شد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم هستیم، افزود: هدف برگزاری این کنفرانس ایجاد فضای تبادل ایده‌ها، تجربیات، مشکلات و راه حل‌های به دست آمده توسط شرکت کنندگان و یا صاحبان تکنولوژی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه تخصصی است.

معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان گفت: در حوزه مواد اولیه، کشور در طی ۱۳ تا ۲۰ سال آینده با محدودیت هایی مواجه می‌شود که برای حل آن یا باید روش های خود را عوض کنیم یا مواد اولیه جایگزینی پیدا کنیم.

کاظمی با اشاره به لزوم توجه به روش‌های جدید در تولید فولاد و همچنین طرح جامع فولاد کشور اظهار کرد: این کنفرانس در این راستا به میزبانی فولاد هرمزگان برگزار شد. اولین دوره این کنفرانس در آذرماه سال ۱۳۹۸ با موضوع ریخته‌گری برگزار شد اما بعدا فولادسازی هم به آن اضافه شد.میزان ثبت‌نام در این کنفرانس نسبت به دوره گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این انگیزه‌ای برای برگزاری این کنفرانس در سال‌های آتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در سه روز اخیر ۱۰۰ نفر از همکاران به صورت شبانه روزی برای برگزاری این کنفرانس فعالیت کردند. در این دوره کنفرانس ۶۴ ردیف فعالیت و ۵۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است. ۱۳ ردیف فعالیت در دوره برگزاری کنفرانس انجام خواهد شد. تیم داوری کهمسئولیت ارزیابی مقالات را بر عهده گرفتند متشکل از ۳۲ نفر است که شامل ۳۰ درصد دانشگاهی و ۷۰ درصد صنعتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =