کنفرانس ریخته گری

دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه به میزبانی فولاد هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس با تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

هدف از برگزاری کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در هتل هرمز بندر عباس، ایجاد فضای تبادل ایده‌ها، تجربیات، مشکلات و راه حل‌های بدست آمده توسط شرکت‌کنندگان و یا صاحبان تکنولوژی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه تخصصی کنفرانس است.

در این کنفرانس سرفصل‌هایی همچون شناسایی آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردها در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد، شناسایی مشکلات و نیازهای تکنولوژی و بومی‌سازی قطعات در جهت رفع موانع تئوریک توسعه‌ای و فناورانه، شناسایی تمام متصدیان و متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فولادسازی و ریخته‌گری پیوسته و برنامه ریزی برای آینده، ارتقا ارتباط بین صنعت و دانشگاه با نگاه تخصصی مورد نیاز صنعت فولاد کشور، توجه ویژه به نخبگان دانشگاهی فعال در حوزه فولاد سازی و ریخته گری مداوم و معرفی پتانسیل‌های سرمایه گذاری در منطقه هرمزگان در خصوص تولید فولاد و نیازهای صنعتی فولادسازان استان هرمزگان بررسی می‌شود.

دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم آغاز شد

در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ۱۴۰۰، موضوعات مرتبط با بحث فرایند فولاد سازی و ریخته‌گری مداوم شامل موارد زیر مطرح می‌شود:

۱-متالورژی و فرآیندهای کوره قوس الکتریک

۲-بهینه‌سازی مواد اولیه و فروآلیاژها

۳-متالورژی ثانویه و فرآیندهای آن

۴- مواد نسوز و کاربردهای آن

۵- فناوری های پیشرفته در ماشین های ریخته گری مداوم فولاد

۶- ریخته گری مداوم و محصولات آن

۷-جریان سیال و انجماد

۸- شبیه سازی و مدل سازی

۹-ریزساختار و خواص محصولات ریخته گری مداوم

۱۰-عیوب سطحی

۱۱-روانکاری و فلاکس های قالب

۱۲-فناوری‌های ارتقاء کارخانه های فولادسازی

۱۳-مدیریت انرژی

۱۴-انقلاب صنعتی چهارم، کلان داده ها و هوش مصنوعی

۱۵-پایداری و چالش های زیست محیطی

۱۶-آخرین راه حل ها در اقتصاد چرخشی

این کنفرانس به دو صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است و سعی شده بیشتر زمان کنفرانس به ارائه و کارگاه‌های تخصصی این حوزه پرداخته شود. نگاه تخصصی و عملیاتی به این کنفرانس از سایر جنبه‌های کنفرانس‌های عمومی که برگزار می‌شود، پررنگ‌تر است.

در کنفرانس مذکور، ارائه تخصصی فولاد سازی توسط اساتید بین‌المللی به صورت مجازی خواهد بود.

بخش ارائه مقالات دانشگاهی، صنعتی توسط پژوهشگران انجام خواهد شد. مباحث تجربه برتر و ایده برتر نیز مطرح می‌شود و رونمایی از یک محصول بومی‌سازی شده توسط شرکت فولاد هرمزگان در برنامه پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایراسین، اولین کنفرانس ملی" ریخته گری مداوم فولاد" در تاریخ ۲۶ و ۲۷ آذرماه ۱۳۹۸ در شهر بندرعباس و توسط شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =