• ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
  • کد خبر: 22826
  • readingTime: ۴ دقیقه
ذوب آهن فولاد

دیدار دو تیم فوتبال فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان در حالی که ابتدا فولادی‌ها با گل شیمبا پیش افتادند، در نهایت با برتری دو بر یک گاندوها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولاد خوزستان امروز و در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود. شاگردان نکونام در حالی پای به این دیدار گذاشتند که در نیم فصل دوم رقابت‌ها نتایج خوبی کسب کردند و در حال جمع امتیازات و خزیدن به سمت رده‌های بالای جدول هستند. در سمت دیگر زمین ذوب‌آهن هفته پیش پس از شش هفته رنگ پیروزی را دید و امیدوار به بهبود شرایط خود در جدول رده بندی شد.

این بازی در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود ذوب‌آهن به پایان رسید، پریرا برای فولاد و باقرپسند و درویشی برای ذوب‌آهن در این دیدار گل‌زنی کردند. گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم فولاد: شهاب گردان، مهدی شیری، موسی کولیبالی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، محمد آبشک، آرش رضاوند، محمدرضا عباسی (دقیقه ۵۴_ساسان انصاری)، آیاندا پاتوسی (دقیقه ۸۲_وحید حیدری)، محمدرضا خلعتبری (دقیقه ۷۲_کوشکی) و لوسیانو پریرا.
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب تیم ذوب‌آهن: حبیب فرعباسی، هادی محمدی، پویا پورعلی (دقیقه ۹۰_حسین ابراهیمی)، مسعود ابراهیم‌زاده، آرمان قاسمی، سجاد دانایی، محمدحسین اسلامی (دقیقه ۴۵_سینا اسد بیگی)،امیر شبانی، سعید باقرپسند، محمد خدابنده‌لو (دقیقه ۷۲_سجاد جعفری)، سجاد آشوری (دقیقه ۷۲_امین درویشی).
سرمربی: مهدی تارتار

تیم داوری: موعود بنیادی‌فرد، قهرمان نجفی، یوسف مغروری، میثم حیدری.

شرح گل

دقیقه۲؛ لوسیانو پریرا (فولاد ۱ _ ذوب‌آهن ۰): ارسال زمینی بازیکن فولاد از سمت راست محوطه جریمه ذوب‌آهن با تعلل مدافعان در دهانه دروازه به شیمبا رسید و این مهاجم فرصت‌طلب کار سختی برای تبدیل این توپ به گل نداشت.

دقیقه ۳۱؛ سعید باقرپسند (فولاد ۱ ذوب‌آهن ۱): باقرپسند با یک جای‌گیری خوب و ضربه سر دقیق توپ بلند ارسال بازیکن ذوب‌آهن را داخل دروازه گردان فرستاد.

دقیقه ۸۸؛ امین درویشی (فولاد ۱ _ذوب‌آهن ۲): درحالی که شهاب گردان از دروازه خارج شده بود، هافبک ذوب‌آهن از فاصله بسیار دور توپ را به سمت دروازه رفت، گردان اگرچه توانست توپ اول را دفع کند، اما روی ریباند درویشی گل دوم ذوب‌آهن را به ثمر رساند تا گردان و فولادی‌ها جریمه اشتباه خود را بپردازند.

گزارش بازی

نیمه اول: فولاد بازی را انتحاری را آغاز کرد و سعی داشت با پرس سنگین در دقایق ابتدایی از عنصر غافلگیری استفاده کند. شاگردان نکونام در این امر موفق هم بودند و پس از خلق دو موقعیت در دو دقیقه ابتدایی بازی، موقعیت سوم آن‌ها در همان ابتدای بازی تبدیل به گل شد. پس از این گل شاگردان تارتار تلاش‌هایی برای جبران گل داشتند، اما رفته رفته بازی از تب و تاب افتاد و بیشتر شاهد گردش توپ در میانه میدان بودیم. در این دقایق فولاد با تمرکز بر کارهای دفاعی گاندوها را کنترل و اجازه خلق موقعیت به آن‌ها ندهد.

این مقاومت فولاد بالاخره در اواسط این نیمه شکست و ذوبی‌ها روی یک ارسال بلند و ضربه دقیق باقرپسند به گل مساوی دست یافتند. پس از این گل فولادی‌ها بارد دیگر توپ و میدان را در اختیار گرفتند و سعی داشتند با نفوذ از کناره‌ها به محوطه جریمه گاندوها برسند. با این حال ذوبی‌ها این بار هشیار عمل کردند و ضمن حضور منسجم در خط دفاعی، با چند توپ‌گیری امکان شکل دهی ضد حمله را نیز داشتند.

نیمه دوم: در ابتدای این نیمه دو تیم سعی کردند بازی با سرعت بالا به نمایش بگذارند، این بازی اگرچه منجر به گردش سریع توپ شد، اما موقعیت خطرناکی در بر نداشت. رفته رفته در این نیمه فولاد سوار بر بازی شد و توانست با ارسال‌ها بلند از کناره‌ها چند موقعیت خوب خلق کند. با گذشت یک سوم از زمان این نیمه بار دیگر بازی از تب و تاب افتاد و شاهد رد و بدل شدن توپ بین هافبک‌های دو تیم بودیم.

با نزدیک شدن بازی به دقایق پایانی نکونام سعی داشت با تعویض‌های خود جریان بازی را تغییر و به گل برسد. در این دقایق بازیکنان ذوب‌آهن نیز تمرکز خود را روی بازی دفاعی و استفاده از ضد حملات گذاشته بودند. با این حال فولادی‌ها موفق به خلق چند موقعیت نصفه و نیمه شدند، اما این موقعیت‌ها برای رسیدن به گل فایده‌ای نداشت.

دقایق حساس:

*دقیقه ۱: اشتباه مدافع ذوب‌آهن، بازیکن فولاد را در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ کرد و ارسال فولادی‌ها در دهانه دروازه توسط مدافعان ذوب‌آهن دفع شد.

*دقیقه ۴: کرنر ارسالی و خطرناک ذوب‌آهنی‌ها با هشیاری شهاب گردان دفع شد.

*دقیقه ۳۸: شوت محکم پریرا در میانه راه به مدافعان ذوب‌آهن برخورد کرد و روی ریباند نیز مدافعان ذوب بهتر عمل کردند و اجازه گل شدن توپ را ندادند.

*دقیقه ۴۳: ارسال شبانی نزدیک بود به شکل مستقیم وارد دروازه فولاد شود که گردان به موقع توپ را دفع کرد.

*دقیقه ۵۶: ارسال مواج رضاوند با غفلت مدافعان ذوب‌آهن در محوطه شش قدم به شیمبا رسید که این بازیکن با کم دقتی توپ را به بیرون از زمین فرستاد.

دقیقه ۶۰: ذوب‌آهن صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این توپ ارسالی را مدافعان فولاد دفع کردند.

دقیقه ۶۵: ارسال خطرناک خلعتبری با دخالت فرعباسی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱: ضربه سر خلعتبری با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =