بسکتبال سپاهان

تیم بسکتبال فولاد مبارکه سپاهان در دیداری حساس مقابل پالایش نفت آبادان به برتری دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم بسکتبال فولاد مبارکه سپاهان امروز در مرحله مقدماتی دوم لیگ برتر بسکتبال کشور در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پالایش نفت آبادان رفت. این دیدار که نتیجه آن برای هر دو تیم حیاتی بود در نهایت با نتیجه به پایان رسید.

در کوارتر اول این دیدار تیم پالایش نفت شروع بهتری داشت و توانست با استفاده از اشتباهات بازیکنان سپاهان به برتری عددی دست یابد. رفته رفته سپاهانی‌ها در این کوارتر به خود آمدند، اما دفاع منسجم شاگردان علی توفیق اجازه جبران به بازیکنان سپاهان نداد و این کوارتر با نتیجه ۲۳ بر ۲۰ به و درخشش بازیکنانی مثل تقی‌لو و محمدی سود پالایش نفت به پایان رسید.

اما در کوارتر دوم ورق کاملا برگشت و این تیم سپاهان بود که عملکرد عالی داشت، انسجام این تیم در دفاع و حمله آبادانی‌ها را کلافه کرده بود. شاگردان علی خسروی در این کوارتر به خوبی بازی برتر خود را به حریف دیکته کردند، در این کوارتر زادوریان و کیانی درخشیدند تا سپاهان با نتیجه ۲۲ بر ۱۶ کوارتر را به سود خود به پایان برساند و در امتیازات کلی هم از حریف پیش بیافتند.

این روند در نیمه دوم و کوارتر سوم هم ادامه داشت و بازیکنان سپاهان با پرتاب‌های دقیق سلمانی و بازی یکدست برتری خود را افزایش دادند. در این کوارتر پرتاب‌های بازیکنان پالایش نفت با کم دقتی وارد سبد نشد تا این کوارتر با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ به سود سپاهان باشد.

سپاهان ۸۴ _ پالایش نفت ۸۲/ پیروزی نفس‌گیر و حیاتی طلایی‌پوشان

در کوارتر آخر بازیکنان پالایش نفت خود را به آب و تاب زدند و هر چه داشتند گذاشتند تا اختلاف امتیاز را جبران کنند. از طرفی سپاهانی‌ها سعی داشتند با یک بازی منطقی و آرام بازی را به سود خود پیش ببرند. ابتدای در کوارتر آخر تمرکز نفتی‌ها روی خطاهای فنی، پرتاب‌های سه امتیازی و استفاده از سرعت در حملات بود که تا حدودی از اجرای آن نیز موفق بودند و توانستند اختلاف امتیاز را کاهش دهند. لحظات پایانی این کوارتر بسیار حساس دنبال می‌شد، با این حال اگرچه این کوارتر با نتیجه ۲۶ بر ۲۱ به سود پالایش نفت به پایان رسید، اما این تیم برای جبران اختلاف امتیازات کافی نبود.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۸۴ بر ۸۲ به سود فولاد مبارکه سپاهان به پایان رسید.

شارا زادوریان، بازیکن تیم سپاهان با ۲۲ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار لقب گرفت.

با این نتیجه سپاهان در گروه F مرحله مقدماتی دوم لیگ برتر بسکتبال کشور با شش امتیاز به رده دوم صعود کرد. پالایش نفت آبادان نیز با پنج امتیاز در رده آخر جدول باقی ماند. در این گروه ذوب‌آهن با هشت امتیاز صدرنشین و فولاد هرمزگان تیم سوم جدول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =