• ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
  • کد خبر: 22656
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس بازار سرمایه بازار سهام

تقاضای کنسانتره در مقایسه با ژانویه به دلیل تعلیق کارخانه های گندله_سازی در میان بازی‌های المپیک زمستانی کاهش را شاهد بود.

به گزارش ایراسین، در سمت عرضه، تولید کنسانتره داخلی چین به دلیل تعلیق فعالیت کارخانه‌های فرآوری در شمال چین در میان هوای سرد در منطقه، کاهش فصلی را در این ماه تجربه کرد.

کنسانتره وارداتی نیز همراه با تضعیف عرضه کلی سنگ آهن وارداتی در سه ماهه اول هر سال، کاهش یافت.

تقاضای کنسانتره نیز در مقایسه با ژانویه به دلیل تعلیق کارخانه های گندله_سازی در میان بازی های المپیک زمستانی کاهش را شاهد بود. در حالی که تقاضای گندله Pellets در این ماه در میان سیاست‌های مکرر حفاظت از محیط زیست در طول فصل سرما و المپیک زمستانی که از پرمیوم گندله در این ماه حمایت کرد، افزایش یافت.

پیش بینی می شود تقاضای گندله بطور موقتی در طول بازی های پارالمپیک از 4 تا 13 مارس به علت سیاست حفاظت از محیط زیست افزایش و بعد از آن با گرم شدن هوا کاهش یابد. محموله های گندله روی دریا High Sea و موجود در بنادر چین می توانند از این مزیت قیمتی تا نیمه مارس ۲۴ اسفند استفاده کنند.

قبل از جنگ روسیه، کنسانتره کم گوگرد اوکراینی با میانگین عیار 65 درصد بر اساس شاخص پلتس مثبت 2.5 تا 3.1 دلار برای ماه آوریل پیشنهاد می شد که به علت توقف صادرات کنسانتره از اوکراین، این پرمیوم برای محموله های روی دریا High Sea به مثبت 10 دلار افزایش یافته است.

جنگ روسیه باعث توقف صادرات کنسانتره از اوکراین گردیده است. ادامه جنگ اوکراین باعث افزایش تقاضا و قیمت کنسانتره Pellet Feed در بازار چین خواهد شد.

کیوان جعفری طهرانی- تحلیل‌گر ارشد فولاد و صنایع معدنی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =