سپاهان ذوب آهن

دربی اصفهان در هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جذاب‌ترین دربی ایران از نظر فنی و کیفیت بالاخره فرا رسید. دو تیم اصفهانی و ریشه‌دار لیگ برتر فوتبال ایران در هفته نوزدهم لیگ‌برتر فوتبال در ورزشگاه نقش‌جهان هفتادمین دربی اصفهان را برگزار کردند. سپاهان در حالی پا به این میدان گذاشت که هفته پیش و در برابر تیم هوادار تهران با تساوی بدون گل متوقف شد تا فشارها روی محرم نویدکیا بیش از پیش شود.

در سمت دیگر زمین وضعیت مهدی تارتار نیز مطلوب نبوده و ذوبی‌ها هفته پیش و در فولادشهر به پیکان باختند تا شرایط این تیم نیز در جدول مسابقات دشوار شود. هر دو تیم با انگیزه‌های بالا پا به میدان گذاشتند و نیاز مبرم به کسب سه امتیاز داشتند. اما این دیدار با نتیجه بدون گل تساوی به پایان رسید تا وضعیت دو تیم بیش از پیش سخت شود.

سپاهان صفر – ذوب آهن صفر/ تساوی حاصل بازی کم‌جان اصفهانی‌ها

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، عزت الله پورقاز، گیورگی ولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، جلال علی‌محمدی، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۶۸ – سروش رفیعی)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۶۸ – میلاد جهانی)، رضا میرزایی و شهریار مغانلو.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم ذوب‌آهن: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، امیرحسین صدقی (دقیقه ۴ – مسعود ابراهیم‌زاده)، پویا پورعلی، سیدمحمد قریشی، آرمان قاسمی، سجاد جعفری (دقیقه ۶۰ - صادق صادقی)، سجاد دانایی، سعید باقرپسند (دقیقه ۷۸ - علی خدادادی)، محمد خدابنده‌لو (دقیقه ۷۸ – محمد سلطانی مهر) و سجاد آشوری (دقیقه ۶۰ - رضا خالقی‌فر).
سرمربی: مهدی تارتار

تیم داوری: مهدی سیدعلی، فرهاد مروجی، نجف پناهی، احمد محمدی

سپاهان صفر – ذوب آهن صفر/ تساوی حاصل بازی کم‌جان اصفهانی‌ها

گزارش بازی

شرح نیمه اول: سپاهانی مثل همیشه با دوندگی و کوبنده بازی را آغاز کردند، فشار و پرس سنگین بازیکنان سپاهان در دقایق ابتدایی می‌توانست کار دست تیم ذوب‌آهن بدهد، اما مدافعان ذوب‌آهن هشیار بودند و غافلگیر نشدند. در این دقایق ابتدایی بازی امیرحسین صدقی و حبیب ‌فرعباسی از تیم ذوب‌آهن دچار آسیب دیدگی شدند که مصدومیت صدقی جدی و این بازیکن از زمین بازی خارج شد. سپاهان در دقایق ابتدایی بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و سعی داشت با پاسکاری‌های همیشگی خلق موقعیت کند، از طرفی ذوبی‌ها نیز چشم به ضد حملات و توپ‌های بلند داشتند که مدافعان هر دو تیم هشیار بودند.

در دقایق میانی این این نیمه بازی از تب و تاب ابتدایی افتاد و توپ بیشتر در میانه زمین و درگیر بین هافبک‌ها بود تا کمتر شاهد موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها باشیم. تا پایان این نیمه نیز این شرایط ادامه پیدا کرد و دو تیم از رسیدن به محوطه جریمه و خلق موقعیت ناتوان ماندند تا در کل این نیمه بازی نسبتا سرد و بی‌روحی را شاهد باشیم.

شرح نیمه دوم: این نیمه بسیار متفاوت از نیمه ابتدایی آغاز شد و دو تیم چند موقعیت خطرناک پشت سر هم به دست آوردند. بازی با سرعت بالا و شرایط بهتری دنبال می‌شد و توپ بیشتر روی محوطه جریمه دو تیم دیده شد. سپاهان با تغییر فرم بازی خود در ابتدای این نیمه چند موقعیت خوب خلق کرد و بازی بهتری ارائه داد. با این حال مدافعان ذوب‌آهن نیز نسبتا خوب عمل کردند و اجازه تبدیل سدن موقعیت‌ها به گل را ندادند.

در این نیمه رفته رفته سپاهان سوار بر بازی شد و با نفوذ از کناره‌ها سعی در ایجاد خطر روی دروازه‌ گاندوها داشت. با حضور سروش رفیعی و میلاد جهانی در این نیمه فشار حملات سپاهان افزایش یافت و این تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام داد. این تلاش‌ها گاها به موقعیت‌های خطرناکی نیز منجر شد که با بی‌دقتی بازیکنان سپاهان داخل دروازه قرار نگرفت.

دقایق حساس:

دقیقه ۲: پاس در عمق بازیکنان سپاهان برای میرزایی با خروج فرعباسی دفع شد، اما درحالی که دروازه ذوبی‌ها خالی بود، توپ در پشت محوطه به مغانلو رسید که این بازیکن توپ را به بیرون از زمین زد.

دقیقه ۱۵: رضایی میرزایی با سرعت بالا از سمت چپ زمین وارد محوطه جریمه حریف شد و در درگیری با مدافع ذوب‌آهن تعادل این بازیکن برهم خورد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۷: محمد قریشی یکی از پرتاب‌ دست‌های بلند و معروف خود را درون محوطه جریمه سپاهان فرستاد که رشید مظاهری با خروج به موقع توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۰: یک موقعیت ایستگاهی چسبیده به گوشه راست محوطه جریمه برای ذوب‌آهن به دست آمد و سانتر این توپ با ضربه سر سعید باقرپسند همراه بود که این توپ با اختلاف کمی از روی دروازه سپاهان به اوت رفت.

دقیقه ۴۰: خطای فرشاد احمدزاده روی مهاجم ذوب‌آهن یک ضربه آزاد چسبیده به محوطه جریمه و در موقعیت مطلوب به گاندوها هدیه داد که ضربه آشوری به دیواره دفاعی برخورد کرد.

دقیقه ۴۶: شلیک پرقدرت بازیکن ذوب‌آهن به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷: رضا میرزایی در پشت منطقه شش قدم صاحب توپ شد، اما ضربه او درست جایی رفت که فرعباسی ایستاده بود.

دقیقه ۴۹: ضربه فنی فرشاد احمدزاده از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸: کرنر ارسالی اسماعیلی‌فر با ضربه سر خطرناک فرشاد احمدزاده به بیرون از زمین رفت.

دقیقه ۶۶: ضربه ایستگاهی پشت قوس محوطه جریمه برای سپاهان به دست آمد که مغانلو این توپ را به بیرون از زمین فرستاد.

دقیقه ۸۱: شهیار مغانلو در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت و این توپ را با بی‌دقتی به بیرون زد.

*دقیقه ۸۷: سپاهان روی ارسال جهانی و ضربه سر مغانلو به گل رسید که داور پیش از این صحنه سوت زده و بازی را متوقف کرده بود.

شرح گل: -

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =