ماشین معدنی

معاونت امور معادن سازمان صمت با توجه به چالش‌ها و مشکلات ماشین آلات معدنی در کشور، طرح پیشنهادی خود را جهت حمایت از تولید کنندگان ماشین آلات معدنی و رفع مشکلات معدن‌کاران ارائه کرد . 

به گزارش ایراسین، رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن سازمان صمت با توجه به چالش‌ها و مشکلات ماشین آلات معدنی در کشور، پیشنهادات خود را در قالب یک طرح ارائه کرد.

وی در بند اول این طرح پیشنهاد کرد: تعداد ماشین آلات مورد نیاز برای یک بازه ۵ ساله و بر اساس نوع عملیات، ماده معدنی و طرح بهره برداری تعیین شود که در ازای خرید متوسط از از ارزش واردات درخواستی از داخل، امکان واردات مابقی نیز وجود خواهد داشت و همچنین سقف سال ساخت قابل قبول، برای ماشین آلات با سابقه ساخت داخلی، ۵ سال و برای ماشین آلات بدون سابقه ساخت داخلی، ۸ سال می‌باشد.

پیشنهاد دوم معاون امور معادن وزارت صمت، تشکیل کنسرسیوم ماشین آلات معدنی با حضور فعالان بخش معدن، سازندگان، بهره‌برداران، پیمانکاران و نمایندگان رسمی بود، بر این اساس، امکان واردات ماشین آلات برای این کنسرسیوم به میزان ۴ برابر ارزش قرادادهای داخلی با همان سال ساخت قابل قبول در بند قبلی وجود خواهد داشت.

وی در ادامه طرح به لزوم ارائه تسهیلات بیمه فعالیت‌های معدنی به منظور حمایت از سازندگان داخلی با تسهیل فرآیندها اشاره کرد .

پیشنهاد دیگر محتشمی پور، بازسازی و تعمیرات اساسی ماشین آلات موجود در معادن در جهت حداکثر صرفه جویی در استفاده از منابع ارزی بود که می‌تواند در دستور کار نهادهای مربوطه قرار بگیرد .

معاون امور معادن سازمان صمت، شناسنامه‌دار کردن ماشین آلات جهت شناسایی و به روزرسانی اطلاعات ماشین آلات فعال یا غیر فعال را به عنوان دیگر پیشنهاد خود ارائه داد. آخرین پیشنهاد وی فضا دادن و حمایت از ساخت ماشین آلات بدون سابقه ساخت بود .

این طرح می‌تواند هم‌زمان با رفع مشکلات معدن‌داران از طریق تسهیل واردات، فضا را برای تولیدکنندگان برای ساخت و پشتیبانی از ماشین آلات فرآهم کند، اما باید دید باز هم تولیدکنندگان داخلی برای حفظ منافع خود با این طرح مخالفت خواهند کرد یا خیر؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =