کارتخوان

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد ۳۰ بهمن ماه آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های کارتخوان در سامانه امور مالیاتی کشور است. فهرست کارتخوان‌های ثبت نشده برای غیرفعال شدن به بانک مرکزی اعلام و صاحبان دستگاه‌ها برای بررسی فرار مالیاتی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان امور مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی اقدام کند.

در این راستا افراد دارای کارتخوان موظف بوده‌اند با مراجعه به درگاه my.tax.gov.ir نسبت به ثبت نام دستگاه کارتخوان خود در سامانه سازمان امور مالیاتی اقدام کنند در غیر این صورت دستگاه کارتخوان آن‌ها از توسط بانک مرکزی قطع خواهد شد.

از ابتدای ابلاغ این طرح به مودیان مالیاتی تاکنون مهلت ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی چندین بار تمدید شده است که آخرین مهلت آن ۳۰ دی ماه سال جاری بود اما بر اساس تصمیم سازمان امور مالیاتی تا ۳۰ بهمن ماه تمدید شد. بر این اساس مودیان مالیاتی تنها تا پایان امروز برای ثبت نام دستگاه‌های کارتخوان خود در سامانه سازمان امور مالیاتی فرصت دارند.

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی حسب اعلام بانک مرکزی ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه کارتخوان فعال در کشور وجود دارد که تا روز گذشته تقریبا ۴ میلیون و ۶۳۷ هزار دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیک درخواست اتصال به پرونده مالیاتی داده‌اند و همچنین درخواست غیرفعال شدن دو میلیون و ۵۹۵ هزار کارتخوان نیز ثبت شده است.

محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، گفته است: پس از اتمام مهلت تا پایان امروز فهرست کارتخوان‌هایی که به پرونده مالیاتی متصل نشده‌اند برای غیرفعال کردن دستگاه‌ها به بانک مرکزی ابلاغ می‌شود و در قدم بعدی، به دلیل شائبه فرار مالیاتی این افراد، اسامی و اطلاعات آن‌ها به منظور مبارزه با فرار مالیاتی مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =