کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان گفت: با روند موجود شیوع سویه اُمیکرون عید نوروز درگیر این سوش خواهیم بود. 

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه تا امروز ۲۶ بهمن ماه تعداد چهار هزار و ۲۳ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۸۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است و در این بازه زمانی ۲۰۳ نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه پیک اُمیکرون در اصفهان زده شد، بیان کرد: در حال حاضر نیز یک هزار و ۱۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۱۸۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۲۲۹ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند، اظهار کرد:کل موارد فوت شده ناشی از کرونا اعم از فوت قطعی و مشکوک به این بیماری طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ نفر بوده که هفت نفر مبتلای قطعی و ۶ نفر مشکوک به کرونا بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته آمار کمی کمتر از روز سه‌شنبه بود،گفت: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۷۴ بیمار قطعی و مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۶۵ هزار و ۹۱ نفر بیمار قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.از ابتدای آغاز این پاندمی ۱۷ هزار و ۵۸۴ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جان خود را از دست دادند که ۱۱ هزار و ۱۴۲ نفر فوتی قطعی و ۶ هزار و ۴۴۲ نفر فوتی مشکوک به کرونا بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۱ هزار و ۱۴۲ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند، تصریح کرد: با روند موجود عید نوروز درگیر سویه اُمیکرون خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =