آب زاینده رود در گذر از نصف جهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به توزیع ۵۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزان شرق اصفهان، گفت: خروجی سد زاینده‌رود با اتمام توزیع ۱۲ روزه آب برای کشاورزان شرق اصفهان فردا کاهش می‌یابد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: حجم مخزن سد زاینده‌رود به مرز خط قرمز شرب رسیده است و برخلاف میلمان دریچه‌های سد زاینده‌رود، یکشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه بسته می‌شود.

وی به رهاسازی ۵۰ میلیون مترمکعبی زاینده‌رود برای توزیع آب جهت کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اشاره‌ای کرد و افزود: رهاسازی مجدد بستگی به میزان بارش‌ها دارد و بارها هم مشاهده کردیم که پیش‌بینی هواشناسی از واقعیت دور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان علت عدم بهره‌برداری فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی در ایام دهه فجر را در نبود تخصیص اعتبار اعلام کرد و افزود: بهتر است چرایی عدم تخصیص اعتبار را از وزارت نیرو جویا شوید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سه‌شنبه، دوازدهم بهمن‌ماه، سد زاینده‌رود به منظور توزیع نوبت اول آب کشاورزان شرق برای کشت پاییزه دوم به مدت ۱۲ روز رهاسازی شد و جریان آب دو روز بعد به شهر اصفهان رسید. بنا به مصوبه جلسه شورای تامین استان اصفهان و براساس توافق میان کشاورزان شرق و غرب استان، آب تنها به منظور کشت پاییزه کشاورزان شرق و با رعایت خط قرمز شرب در این مدت توزیع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =