انرژی تجدیدپذیر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تعرفه گذاری پلکانی انرژی، در منابع ملی صرفه‌جویی شده و امکان صادرات انرژی به کشورهای دیگر هم فراهم می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از برنا، غلامرضا شریعتی اندراتی درباره تعرفه گذاری پلکانی انرژی گفت: متاسفانه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بیشتر از سطح جهانی است. انرژی‌هایی که ما در اختیار داریم عمدتا تجدید پذیر نیستند و لذا این سرمایه ملی حتما باید حفاظت و به صورت مناسب از آن استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: با تخصیص یارانه انرژیبه همه مردم آنهم با هر میزان مصرف، شاهدیم میزان مصرف برای افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند، اصلا مهم نیست، زیرا هزینه مصرف برای آنها گران محسوب نمی شود. در واقع با این شیوه یارانه به افرادی تخصیص پیدا می کند که اصلا نیازی به آن ندارند.

شریعتی اندراتی گفت: با تعرفه گذاری پلکانی انرژی، هزینه اضافی مشمول همه مردم نمی شود، یقینا تعرفه گذاری پلکانی می‌تواند به کاهش مصرف منجر شود، ممکن است مردم فکر کنند که هدف دولت از تعرفه گذاری کسب درآمد است، در صورتی که هدف اساسی این است منابعی که داریم و باید همه نسل‌های آینده از آن بهره ببرند، توسط نسل حاضر هدر نرود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در شیوه قبلی یارانه پنهان زیادی به مردم پرداخت می شد که منطبق با عدالت نبود.

شریعتی اندراتی افزود: تعرفه گذاری انرژی به انضباط در مصرف انرژی کمک می کند و باعث می شود هم هزینه های خانوار کاهش پیدا کند.

شریعتی اندراتی گفت: البته در این شیوه باید به همه مسائل توجه شود از جمله این مسائل، موقعیت جغرافیایی و فصول مختلف است که باعث می شود مردم از انرژی بیشتری استفاده کنند. قطعاً باید این مسائل در اجرای تعرفه گذاری پلکانی انرژی لحاظ شود تا مردم عادی متضرر نشوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با تعرفه گذاری پلکانی در منابع ملی هم صرفه‌جویی می‌شود و تخصیص یارانه پنهان را هم کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: یکی از مزایای دیگری که با اجرای تعرفه گذاری پلکانی نصیب کشور می شود این است که با کاهش مصرف امکان صادرات انرژی مثل برق و گاز به سایر کشورها فراهم می‌شود، علاوه بر این با صرفه جویی در حوزه آب هم می‌توان گام‌های موثری در راستای مهار بحران بی آبی در کشور برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =