مهدی کفایت معاون منابع انسانی فولاد مبارکه سیمای اصفهان

معاون سرمایه‌های انسانی و سازمان‌دهی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به سهم یک درصدی این شرکت در تولید ناخالص داخلی و ۵ درصدی آن در تولید ناخالص بخش صنعت کشور بر نقش بی‌بدیل فولاد مبارکه در اقتصاد ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازمان‌دهی شرکت فولاد مبارکه، در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای استانی اصفهان با بیان اینکه فولاد مبارکه امروزه به عنوان علمدار صنعت تولید فولاد کشور شمرده می‌شود، اظهار کرد: این شرکت بالغ بر ۳۵ درصد تولید فولاد کشور را در اختیار دارد و از این حیث بزرگ‌ترین فولادساز ایران است البته می‌خواهد در همه زمینه‌ها علمدار باشد.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه در حوزه سرمایه‌های انسانی، مقام اول صنعت کشور را در اختیار دارد و همه شرکت‌های فولادی که در ایران راه‌اندازی می‌شود، به نوعی به دلیل تجربه‌ای است که در این شرکت وجود دارد. به علاوه در حوزه بنگاه‌داری اقتصادی شرکت فولاد مبارکه یک درصد تولید ناخالص داخلی کشور و ۵ درصد تولید ناخالص بخش صنعت را در اختیار دارد و در توسعه خود و کشور الگو است. این شرکت همچنین در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز می‌تواند به عنوان یک بنگاه حرف اول را در کشور بزند.

معاون سرمایه‌های انسانی و سازمان‌دهی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه برای نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کردیم، گفت: حدود ۴ هزار کارخانه به واسطه فولاد مبارکه مشغول به فعالیت هستند. یعنی حیات آن‌ها به فعالیت فولاد مبارکه بستگی دارد بنابراین با ضرب این تعداد در تعداد کارگران ۴ هزار کارخانه یاد شده، نقش بسزای این شرکت در اشتغال‌زایی کشور را درمی‌یابیم.

کفایت افزود: پیش از انقلاب اسلامی ایران شرکت ذوب‌آهن در کشور وجود داشت که فولادهای ساختمانی نظیر تیرآهن، میلگرد و نبشی را تولید می‌کرد اما تولید ورق در ایران وجود نداشت. ازآنجایی‌که ورق‌های فولادی در تولید محصولات گوناگونی نظیر یخچال و اتومبیل، لوله‌ها، مخازن و... کاربرد دارد، اگر پیش از انقلاب تحریم می‌شدیم باید به صورت کامل جلو شرق و غرب تعظیم می‌کردیم اما الان با این تولیدات خود می‌توانیم سر خود را بلند کنیم.

وی با اشاره به بومی‌سازی بیش از ۱۰۰ هزار قطعه از ۱۵۰ هزار قطعه مورد نیاز در فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه شرکتی به وسعت ایران است، در جای‌جای آن قدم گذاشته، سرمایه‌گذاری کرده و در حال فعالیت است. این شرکت نقش بسزایی در توسعه صنایع پایین‌دستی و خودکفایی کشور دارد. بیش از ۱۰۰ هزار قطعه بومی‌سازی شده موردنیاز این شرکت توسط کارخانه‌های پایین‌دستی آن تولید می‌شود بنابراین چرخ کشور به راحتی می‌چرخد. بومی‌سازی‌های فولاد مبارکه تاکنون بالغ‌بر ۲۸۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دنبال داشته است.

معاون سرمایه‌های انسانی و سازمان‌دهی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به شعار «توسعه کمی، کیفی و متوازن» فولاد مبارکه، تصریح کرد: اگرچه اقدامات مختلفی در طول انقلاب انجام شده اما برای آینده به کاری که تاکنون انجام دادیم، راضی نیستیم و در تلاشیم تا برای آینده کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

کفایت افزود: با اینکه ما اکنون حدود ۱۰ میلیون تن ورق فولادی تولید می‌کنیم اما هنوز ورق‌هایی وجود دارد که به عنوان ورق‌های خاص و کیفی محسوب شناخته می‌شوند و باید برای تولید این نوع کلاف ورق گرم کیفی سرمایه‌گذاری کنیم. در همین راستا یکی از پروژه‌های ۴۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در کشور مربوط به احداث واحد نورد گرم۲ این شرکت است. به علاوه احداث واحد نیروگاهی شرکت فولاد مبارکه به ظرفیت حدود ۱۰۰۰ مگاوات طی ۲ سال آینده، احداث واحد تولید آهن اسفنجی در هرمزگان، احداث خطوط اسید شویی و نورد سرد در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان است و مشارکت ۵۱ درصدی در طرح احداث واحد تولید آهن اسفنجی در چابهار و منطقه جنوب و همچنین خرید و تأمین کشنده‌های لوکوموتیو به‌عنوان یک زیرساخت برای حمل مواد و محصولات معدنی از دیگر پروژه‌های شرکت فولاد مبارکه هستند. فارغ از موارد فوق تأمین مالی تکمیل و بهره‌برداری تجهیزات فاضلاب شهرهای مجاور مبارکه نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد. سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه تقریباً برای ۱۲ هزار نفر اشتغال‌زایی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما برای فعالیت نیاز به مواد اولیه، انرژی و قطعات مختلف داریم بنابراین باید در این حوزه خودکفا باشیم. در همین راستا برای تأمین برق نیاز خود به نیروگاه برقی نیاز داریم که باید حدود یک دهه قبل نسبت به تأسیس آن اقدام می‌کردیم اما به دلایل مختلف امکان‌پذیر نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =