کنجاله سویا

سخنگوی گمرک درباره علت دپو ۶ هزار تن کنجاله سویا در گمرک شهید رجایی با بیان اینکه این عدد چندان بزرگ نیست، اظهار کرد: این محموله در اصل ۶۵ هزار تن کنجاله سویا بوده که با مجوز ترخیص ۹۰ درصدی، حدود ۵۹ هزار و ۵۰۰ تن از آن ترخیص شده است. ترخیص ۱۰ درصد باقی مانده منوط به دریافت کد رهگیری توسط صاحب کالا است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در تشریح نظارت میدانی از بندر شهید رجایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه متاسفانه از آبان ماه سال جاری حدود ۶ هزار تن سویا در بندر شهید رجایی دپو شده است، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که سازمان دامپزشکی کشور در زمینه دپو ۶ هزار تن سویا در این بندر کم توجهی و کوتاهی‌هایی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام شده سویا موجود در بندر شهید رجایی وارد چرخه تولید می‌شود، گفت: به زودی رئیس سازمان دامپزشکی کشور به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس دعوت می‌شود تا در خصوص دپو چهار ماهه ۶ هزار تن سویا در بندر شهید رجایی بندر عباس علی‌رغم نیاز تولید کنندگان اعم از مرغداران و دامداران به نهاده‌های دامی توضیحات خود را ارائه کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که محموله‌های سویای وارداتی دپو شده در بنادر هوادهی نشوند دچار خود سوزی می‌شوند بنابراین باید رسیدگی شود.

سخنگوی گمرک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره علت دپو ۶ هزار تن کنجاله سویا در گمرک شهید رجایی با بیان اینکه این عدد چندان بزرگ نیست، اظهار کرد: این محموله در اصل ۶۵ هزار تن کنجاله سویا بوده که با همکاری حداکثری گمرک به صورت شبانه روزی و حمل یکسره با مجوز ترخیص ۹۰ درصدی، حدود ۵۹ هزار و ۵۰۰ تن از آن ترخیص شده است.

وی افزود: برای ترخیص ۱۰ درصد باقی مانده، صاحب محموله باید کدرهگیری بانک عامل دریافت کند که تا این لحظه موفق به انجام این مسئله نشده است بنابراین به محض دریافت کدرهگیری بانک، مابقی کالا هم به سرعت ترخیص خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =