لوله و پروفیل

بر اساس بخشنامه اصلاحی ابلاغ شده از سوی مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل از الزام عرضه محصولات خود در بورس کالا معاف شده‌اند.

به گزارش ایراسین؛ بر اساس بخشنامه اصلاحی ابلاغ شده توسط مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل از الزام عرضه محصولات خود در بورس کالا معاف شده‌اند.

مهر ماه سال جاری سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور، ضمن تاکید بر اینکه فروش لوله و پروفیل به سبب گستردگی طیف مصرف‌کنندگان و تنوع محصول، قابلیت عرضه در بورس کالا ندارند و کمیته عرضه در بورس کالا نیز این موضوع را تایید کرده است، از مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، خواسته بود تا الزام عرضه محصولات لوله و پروفیل فولادی در بورس کالا منتفی و حذف شود.

دلیل اصلی این امر توجه به ماهیت، نوع خریداران ، رقابتی نبودن و گستردگی طیف مصرف‌ کنندگان عنوان شده بود که موجب می شود لوله و پروفیل قابلیت عرضه در بورس کالا را نداشته باشند.

کارشناسان عنوان کرده بودند با توجه به عرضه ورق فولادی در بورس کالا و ضرورت تسویه به موقع LC و تعهدات مالی تولیدکنندگان لوله و پروفیل، عرضه این محصولات در بورس عملاً موجب به هم‌ریختگی و اختلال در قراردادهای جاری و آتی تولیدکنندگان با مشتریان می‌ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =