اکسیژن کرونایی کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش موارد بستری کرونا در شهرستان اصفهان، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دریافت ۳ دُز واکسن کرونا می‌تواند از ابتلا به نوع شدید سویه اُمیکرون موثر باشد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرستان اصفهان به رنگ قرمز و شهرستان‌های خمینی‌شهر، خوانسار، شاهین‌شهر، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد به وضعیت نارنجی رسیدند و شهرستان‌های اردستان، برخوار، بوئین‌میاندشت، تیران، چادگان، خور، دهاقان، سمیرم، فریدن، فریدونشهر، گلپایگان و لنجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی آبی نیست.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته، از ۳ هزار و ۴۷ بیمار با علائم کرونا، هزار و ۷۹۰ نفر بیمار تشخیص داده شدند و ۵۸۹ نفر در بیمارستان بستری هستند که به ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه، خدمت‌رسانی می‌شود. در همین ۲۴ ساعت اخیر، ۱۰۶ نفر از بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ۳ نفر هم با علائم قطعی کرون جان باختند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون، گفت: تاکنون بالغ بر ۸۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در اصفهان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که درصد پوشش واکسیناسیون دُز دوم ۷۴.۸۵ درصد است. ۸۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲تا ۱۸ سال هم دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و ۷۲ درصد هم نسبت به دریافت دُز دوم واکسن اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ درصد از افراد ۱۸ سال به بالا برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: تکمیل واکسیناسیون برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید سویه اُمیکرون ضروری است و توصیه می‌شود شهروندان با عدم سهل‌انگاری نسبت به کرونا علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =