طیب نیا

محمدیاسر طیب‌نیا در جلسه کمیته مدیریت شرکت فولاد مبارکه گفت: برای تسریع در روند پروژه‌های جاری فولاد مبارکه باید از پیمانکاران حمایت کنیم تا این پروژه‌ها به‌درستی و به‌موقع انجام شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا در جلسه کمیته مدیریت شرکت فولاد مبارکه گفت: برای تسریع در روند پروژه‌های جاری فولاد مبارکه باید از پیمانکاران حمایت کنیم تا این پروژه‌ها به‌درستی و به‌موقع انجام شوند.

وی در ادامه افزود: اگر از پیمانکاران حمایت نشود، هیچ پروژه‌ای به‌درستی انجام نمی‌شود و معاونت خرید فولاد مبارکه در این راستا باید زبان گویای پیمانکاران این شرکت باشد و البته پیمانکار هم باید کار خود را به‌خوبی انجام دهد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه نباید میان پیمانکاران شرکت تفاوتی قائل شد، خاطرنشان کرد: نظام ایمنی شرکت به‌گونه‌ای است که هر شخصی وارد آن می‌شود، ملزم به رعایت آن است و هنگامی که در فولاد مبارکه حادثه‌ای رخ دهد، فرقی ندارد که شخص حادثه‌دیده از نیروهای رسمی یا پیمانکار باشد و مدیران نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که تفاوتی بین نیروی رسمی و پیمانی وجود ندارد.

برای اجرای طرح نورد گرم ۲ نباید زمان را از دست دهیم

وی با بیان اینکه پروژه‌های توسعه نورد گرم در فولاد مبارکه بسیار مهم است، عنوان داشت: برای راه‌اندازی و اجرای طرح نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه نباید زمان را از دست دهیم و به همین منظور حداقل تا ۳ سال آینده این خط باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ همچنین فرسودگی تجهیزات ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه موضوعی جدی است و پیش از وقوع هرگونه بحران باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

بهبود فرایندها با ارائه پیشنهادها محقق می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تغییر برخی از فرایندهای معاونت خرید شرکت فولاد مبارکه به دلیل مربوط بودن آن به شرایط بیرونی یا آیین‌نامه‌ها عملا امکان‌پذیر نیست؛ این در حالی است که گاهی می‌توانیم فرایندها را بهبود ببخشیم که این مستلزم پیشنهاد خود همکاران است.

طیب‌نیا یادآور شد: باید به این موضوع توجه داشت که اگر به‌طور مثال روند فرایند خریدی در فولاد مبارکه طولانی‌تر از حد معمول پیش‌بینی شد، باید این موضوع به‌صورت ماهیانه به مدیر مربوطه گزارش داده شود تا مدیران بتوانند برای جلوگیری از مشکلات برنامه‌ریزی کنند.

حوزه معدن برای فولاد مبارکه حوزه استراتژیکی است

وی با اشاره به مصرف قراضه در فولاد مبارکه افزود: در قسمتی از گزارش‌های ارائه‌شده جلسه امروز، عنوان شد که استفاده از قراضه موجب کاهش سود شرکت خواهد شد؛ در پاسخ به این موضوع باید گفت که وقتی آهن اسفنجی موجود باشد، این موضوع صدق می‌کند، اما وقتی آهن اسفنجی موجود نباشد، ممکن است تا ۱۵ درصد نیز از قراضه مصرف کنیم.

طیب‌نیا در پایان بیان داشت: البته باید این موضوع را نیز بررسی کرد که اگر آهن اسفنجی موجود نبود، علی‌رغم کاهش راندمان چه میزان سود اضافه می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد؛ در مورد موضوع معدن نیز باید بگویم که این حوزه نیز یکی از حوزه‌های سودآور و استراتژیک برای مجموعه فولاد مبارکه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =