کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش شهرهای زرد در اصفهان گفت: به علت افزایش موارد بستری از سویه اُمیکرون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون در اولویت قرار گیرد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: طبق اعلام رنگ‌بندی اخیر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرستان اصفهان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اردستان، تیران، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، سمیرم، شاهین‌شهر، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نائین، نجف‌آباد و نطنز در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های برخوار، بوئین‌میاندشت، خور و دهاقان در وضعیت آبی هستند.

وی افزود: تغییر رنگ‌بندی نشان‌دهنده افزایش تعداد بستری‌هاست و با توجه به میزان سرایت‌پذیری بالای سویه اُمیکرون، این شرایط از هفته‌های گذشته قابل پیش‌بینی بود چراکه از یک سو مردم با ساده‌انگاری این سویه را در حد یک سرماخوردگی در نظر گرفته‌اند و از سوی دیگر بالغ بر نیم میلیون نفر در اصفهان هنوز دُز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: میزان بستری‌های اُمیکرون یک دهم دلتاست اما سرایت‌پذیری آن ۱۰ برابر است. سرعت انتقال واریانت اُمیکرون و ریسک بالای انتقال این بیماری از یک ناقل به تعداد زیادی از افراد جامعه و همچنین هزینه‌های درمان سبب می‌شود که برای کنترل این وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل سه دُز واکسن کرونا در اولویت قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =