کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال با واکسن‌های تایید شده برای کودکان یعنی سینوفارم و پاستوکووک، در مراکز تجمیعی آغاز شده است و شهروندان می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند. 

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: متاسفانه میزان مراجعان سرپایی کرونا در اصفهان افزایش پیدا کرده و ۴۵ درصد تست تشخیصی مبتلایان به کرونا مثبت شده است. این افزایش سریع نشان می‌دهد سویه اُمیکرون انتقال بالایی دارد و افزایش دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسناسیون دُز سوم کرونا باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: از امروز، نهم بهمن‌ماه، واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال با واکسن‌های تایید شده برای کودکان یعنی سینوفارم و پاستوکووک، در مراکز تجمیعی آغاز شده است و شهروندان می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۶۳ نمونه گرفته شده در شبانه‌روز گذشته مثبت شده است، تصریح کرد: مدت‌ها بود که فوتی قطعی ناشی از کرونا نداشتیم که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته به دو نفر افزایش یافته است.

وی راه مهار سویه اُمیکرون را در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دریافت واکسن اعلام کرد و گفت: تاکنون نزدیک ۵۰۰ هزار نفر در استان اصفهان نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند و از هر روشی برای اقناع این شهروندان استفاده شده است و مثمر ثمر نبوده است. این درحالی است که اگر شهروندان نسبت به دریافت سه دُز واکسن اقدام کنند می‌توان سریع‌تر به ایمنی جمعی دست یافت و شاهد تلفات کمتری از کرونا بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =