کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان اصفهان به وضعیت نارنجی رسید، گفت: ۱۴ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در وضعیت زرد و شهرستان کاشان هم در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و در آغاز راه موج ششم کرونا هستیم.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه شهرستان اصفهان به وضعیت نارنجی رسیده، گفت: شهرستان‌های اردستان، تیران، چادگان، خمینی‌شهر، سمیرم، شاهین‌شهر، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد و نطنز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: قم، کاشان و ۵ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز و تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و ۳۹ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و روند بستری‌ها در کل کشور پس از ۱۶۵ روز مجددا افزایشی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: در آغاز راه موج ششم کرونا هستیم و احتمالا چهار هفته دیگر به پیک برسیم که البته این موضوع بستگی به توجه مردم به اصول بهداشتی دارد. توصیه می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود و شهروندان نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به میزان سرایت پذیری بالای سویه اُمیکرون، تصریح کرد: از آنجا که این واریانت میزان سرایت‌پذیری زیادی دارد افراد بیشتری از جامعه را درگیر می‌کند و متناسب با افزایش موارد بستری ممکن است شاهد مرگ‌ومیرهای بیشتری باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =