علی بهادری جهرمی

سخنگوی دولت از عزم دولت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: وزارت ورزش، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی به طور جدی پیگیر خصوصی سازی این دو باشگاه هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی بهادری جهرمی در خصوص سرنوشت خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس و آخرین وضعیت این دو باشگاه پر طرفدار گفت: خصوصی سازی در حال انجام است. جمله‌ای که می‌گویم در هیأت دولت بیان شده است که استقلال و پرسپولیس تیم‌های مردم هستند و باید به مردم هم واگذار شوند. وزارت ورزش، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی به طور جدی پیگیر ماجرا هستند.

سخنگوی دولت درباره اعتراض طرفداران پرسپولیس به وضعیت مدیریتی این باشگاه و حضور تعدادی از آنها مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من در جریان این موضوع نیستم اما قطعاً باید به مسائل طرفداران باشگاه‌های بزرگ ایران توجه و رسیدگی شود.

بهادری جهرمی درباره اینکه خیلی‌ها در حال جهت دهی به طرفداری وی و دولت از استقلال یا پرسپولیس هستند، گفت: من طرفدار تیم ملی ایران هستم.

به این زودی رخ نخواهد داد

پیش از آن در اوایل دی ماه در جریان حذف این دو تیم از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی اخبار منتشر شده مبنی بر واگذاری مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت را نادرست خوانده و گفته بود: جدا کردن کنترل این باشگاه‌ها اتفاقی است که به زودی برای این دو باشگاه رخ نخواهد داد.

قربان زاده همچنین گفته بود: مالکیت این دو باشگاه فعلاً با دولت است و تا زمان واگذاری کنترلی این باشگاه‌ها در بورس در مالکیت دولت باقی خواهد ماند. اما طبق بند یک ماده ۱۸ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرد از جمله این دو باشگاه، حقوق مالکانه آن به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود. وزیر اقتصاد هم معمولاً سالانه مسئولیت و اختیار مدیریت و برگزاری مجامع این شرکت‌های در لیست واگذاری را به وزرای ذیربط منتقل می‌کند. که درخصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزیر اقتصاد ابتدای هر سال، اعمال حقوق مالکانه خود را به وزیر ورزش تفویض می‌کند و در همان نامه سالانه سه عضو مجمع این دو باشگاه را وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر ورزش عنوان می‌کند.

نمی‌توان زمان دقیق اعلام کرد

معاون پذیرش فرابورس ایران نیز بیستم دی ماه بدهی این دو باشگاه را مانع ورود به فرابورس اعلام کرد و گفته بود: مدت‌هاست بحث ورود دو تیم ورزشی استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه وجود دارد و در ابتدا بحث پذیرش این شرکت‌ها در بازار اصلی مطرح بود، اما با توجه به مختصات مالی غیراستاندارد این دو تیم ورزشی، آن‌ها امکان حضور در بازار اصلی را ندارند و بعد از جمع‌بندی‌ها قرار شد این شرکت‌ها پس از درج، ابتدا وارد بازار پایه شوند.

حجت اسماعیل‌زاده، درباره روند پذیرش دو تیم باشگاهی استقلال و پرسپولیس در فرابورس و زمان ورود این دو تیم به بازار سرمایه گفت: درباره این‌گونه شرکت‌ها نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد، اما استقلال و پرسپولیس فعلاً در حال طی فرایند سهامی عام شدن نزد سازمان بورس هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =