واکسیناسیون کودکان

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: افراد ۹ تا ۱۲ سال کشور با رضایت والدین می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. این طرح شامل کودکان ۵ تا ۱۲ سال است که به صورت پلکانی در کشور اجراء می‌شود. 

محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: افراد ۹ تا ۱۲ سال کشور با رضایت والدین می توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. این طرح شامل کودکان ۵ تا ۱۲ سال است که به صورت پلکانی در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: مطالعه برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال جامعه از شش‌ماه پیش توسط یک تیم فوق تخصصی از برجسته‌ترین اساتید کشور آغاز شد و چگونگی واکسیناسیون، انتخاب نوع واکسن و بازه زمانی واکسیناسیون مورد مطالعه قرار گرفته است بنابراین دریافت واکسن برای این طیف سنی جای نگرانی ندارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: پس از تصویب دستورالعمل مربوطه در کمیته ملی واکسن، کمیته علمی کووید ۱۹ وزارت بهداشت و در نهایت ستاد ملی کرونا، برنامه واکسیناسیون این گروه سنی را آغاز کرد که این موضوع به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر آموزش حضوری دانش‌آموزان گفت: انتظار داریم والدین کمک کنند تا هرچه سریع‌تر فرزندان‌شان واکسینه شده و با خیال راحت در مدارس حاضر شوند. بی‌شک برنامه واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال و ادامه تحصیل آنان به صورت حضوری در ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =