ابوالفضل کیانی بختیاری

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ایران در همایش شرکت‌های برتر ایران با اشاره به اینکه حکمرانی هوشمند، فناوری‌های جدید از علل پایداری شرکت‌های برتر جهان است، گفت: هوش نوآوری پاسخی به پیچیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیست و چهارمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران با حضور مقامات و مدیران ۵۰۰ شرکت برتردر سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

ابوالفضل کیانی، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی ایران در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در شرایط موجود و در تحقق شعار سال حضور ۵۰۰ شرکت برتر در این مراسم جای تقدیر و تشکر دارد. امیدواریم حضور وزیر صمت را در این آیین داشته باشیم.

وی در ادامه به ارائه موضوع عوامل برتری و پایداری بنگاه‌های بزرگ پرداخت و گفت: هوش نوآوری، توانایی شناختی (cognitive ability) انسان برای مشاهده مشکلات و فرصت‌ها به شیوه‌ای جدید و کشف راه‌حل‌های جدید در پاسخ به چالش‌های پیچیده است. هوش نوآوری پاسخی به پیچیدگی است.

کیانی با اشاره به ابزارهای هوش نوآوری، بیان کرد: تفکر واگرا تولید انبوهی از راه‌حلهای جدید برای یک مسئله از طریق ترکیب، تجزیه با مرتب کردن ایده‌های موجود و جدید است.

وی با تاکید بر اقتصاد چرخشی در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به عنوان مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: در شرکت‌های بزرگ نیروهای انسانی به سمت آزادکاران می‎‌رود و بنگاه‌های بزرگ کمتر درگیر تامین نیروهای متخصص هستند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با تاکید بر اهمیت اقتصاد سبز، گفت: کالاها باید حتما زیست سازگاری و اقتصاد سبز داشته باشند و استفاده از مولفه‌های دیجیتال هم در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به آگاهی رهبران از سازمان های دو سو توان، گفت: این سازمان ها سرریز درآمدها را به سمت توسعه می‌رود و انجام فعالیت زیست سازگار را از اهم فعالیت های خود می دانند.

کیانی با اشاره به پدیدآوردن سازمانهای دوناتی در سال ۲۰۱۲، گفت: حفظ پایداری و عدم تجاوز از سقف زیست محیطی از اولویت های سازمان های بزرگ امروزی است و هوش نوآوری می‌تواند پاسخی برای مسائل پیچیده، غیرخطی و پیش‌بینی ناپذیر است.

وی گفت: هوش نوآوری در صورت پرورش یافتن، به شکل تفکر نوآورانه بروز می‌یابد و فرایند حل مسائل از طریق کشف، ترکیب و مرتب کردن ایده‌ها برای رسیدن به بهترین روش جدید حل مسئله نائل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به هوش نوآوری، هوش تحلیلی و هوش هیجانی رهبران سازمان ها، بیان کرد: هر فعالیت سازمانی خیر برای اکوسیستم و خیر برای صنعت داشته باشد و صنایع دوستدار محیط زیست از قوانین مهم مانایی شرکت‌های برتر در جهان است.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی هوشمند، فناوری‌های جدید از علل پایداری شرکت‌های برتر جهان است، گفت: استفاده از زنجیره بلوکی در زنجیره تامین والمارت، برچسب های RFID واحدهای نگهداری و استفاده از پهباد برای سرشماری انبارها توسط شرکت آمازون استفاده از فناوری نوظهور است.

 به گزارش خبرنگار ایراسین کیانی با اشاره به تاریخچه برگزاری رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران از سال ۷۷ تاکنون، گفت: در ابتدا مبنای این رتبه‌بندی بر اساس فروش بود و سعی شده است در ۲۴ سال گذشته تاکنون ملاک هایی نظیر تاثیرگذاری شرکت ها در اقتصاد ملی، شفاف‌سازی فضای کسب و کار و برنامه ریزی سیاست‌گذاران ارائه می‌شود.

وی با اعلام به ده شرکت اول رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گروه پتروشیمی، بانک ملت در گروه بانکها و موسسات اعتباری، شرکت فولاد مبارکه در گروه فلزات اساسی، شرکت پالایش نفت بندرعباس در گروه فراورده‌های نفتی، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان در گروه شرکتهای چندرشته‌ای صنعتی، شرکت ایران خودرو از گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرو، شرکت گروه مپنا در گروه شرکتهای پیمانکاری و بانک صادرات ایران در گروهن بانکها و موسسات اعتباری و شکرت گروه گسترش نفت وگاز پارسیان در گروه فراورده‌های نفتی ده برتر ایران انتخاب شدند.

کیانی گفت فروش اولین شرکت جهان ۷۸/۹ برابر فروش اولین شرکت ایران است و فروش پانصدمین شرکت جهان ۳.۴ برابر اولین شرکت کشور است و صادرات سرانه ۵۰۰ شرکت ایران ۴۸ درصد صادرات سرانه ۵۰۰ شرکت برتر ترکیه است و امیدواریم با رویکردهای نوآورانه هر سال شرکتهای برتر ایران بتوانند ارتقا پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =