• ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 21685
  • readingTime: ۲ دقیقه
رئیسی

رئیس دولت سیزدهم که به روسیه رفته بود پس از سفر فشرده ۲ روزه ظهر جمعه بلافاصله به کرمان رفت تا از نزدیک از مناطق سیل‌زده این استان بازدید کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بارش برف و باران در هفته گذشته چند استان کشور از جمله کرمان را با مشکلاتی نظیر سیل روبرو کرد. رئیس جمهور پس از سفر دو روزه خود به مسکو، در لحظات ابتدایی حضور خود در ایران طی تماس تلفنی با استاندار کرمان، آخرین وضعیت سیل در این استان را جویا شد.

وی همچنین ضمن پیگیری میزان خسارات سیل، جزئیات رسیدگی به آسیب‌دیدگان و اسکان موقت مردم را از استاندار کرمان پیگیری کرده و دستورات لازم برای تسریع خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان صادر کرد. این در حالی است که رئیسی پس از ورود به ایران در بامداد جمعه، پیش از هر همین روز به قصد بررسی شرایط به استان کرمان و شهر جیرفت و سپس و رودبار جنوب رفت.

رئیس جمهور در سفر خود به جیرفت با اشاره به هدف این سفر خود یعنی بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، اجتماعات مردم صحیح نیست. دوست داشتم بیشتر در جمع شما باشم و به درد دل‌های مردم بیشتر گوش و از نکات و نظرات مردم بیشتر استفاده می‌کردم.

شایان ذکر است رئیس دفتر رئیس جمهور نیز پیشتر از مسکو پیگیر وضعیت سیل زدگان شده بود.

پس از آن رئیسی در جسله‌ای با حضور مقامات استانی کرمان شرکت کرد. در این جلسه علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به گستردگی سیل اخیر در جنوب استان کرمان و حضور مسئولان در کنار مردم برای امدادرسانی از ابتدای این رخداد گفت: در سیل اخیر راه ۳۳۹ روستای استان مسدود شده و مجبور به تخلیه کامل ۱۹ روستا شدیم. همچنین بیش از ۵ هزار خانه گرفتار آبگرفتگی و گل و لای شدید شده و حدود ۲۵ هزار کرمانی گرفتار سیلاب شدند.

رئیس جمهور پس از این جلسه به بررسی هوایی مناطق سیل زده پرداخت و سپس با بالگرد نسبت به بازدید هوایی از منطقه خسارت‌دیده اقدام کرد. کانون عمده سیل در جنوب استان کرمان در شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان است؛ همچنین شهرستان ریگان در شرق استان هم درگیر سیلاب بوده است.

رئیس قوه مجریه در جمع مردم سیل‌زده نهضت‌آباد، با بیان اینکه احداث سیل‌بندها جزء برنامه‌های دولت است و با همت مردم و مسئولان انجام خواهد شد، گفت: سیل‌بندهایی در برخی نقاط ایجاد و لایروبی انجام شده انجام شده، از خسارات زیاد جلوگیری کرده اما در برخی نقاط سیل‌بندها درست احداث نشدند و مشکلاتی برای کشاورزان و دامداران ایجاد شده است. ما به دنبال جبران خسارت نسبت به خانواده‌هایی که برای وسایل منزلشان مشکل ایجاد شده، هستیم. در برخی منازل به دلیل سستی دیوارها مشکلاتی ایجاد شده و اگر بازسازی نشود امکان سکونت در آن‌ها وجود ندارد که شناسایی و بازسازی و نوسازی آن‌ها به سرعت انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =