اکسیژن کرونایی کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روزانه ۲۵ هزار نفر در اصفهان برای دریافت دُز سوم واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با تاکید بر اینکه سویه اُمیکرون در اصفهان به واریانت غالب درآمده است، اظهار کرد: به محض داشتن هر علامتی که ممکن است نشانه به ابتلا به کووید۱۹ باشد مهمترین اقدام این است که مراقب باشیم این بیماری را به دیگران منتقل نکنیم.

وی افزود: یک اشتباه رایج این است که برخی از مردم گمان می‌کنند با وجود برخی از علائم، اگر بوییای خود را از دست نداده باشند، کرونا ندارند. از دست ندادن بویایی نشانه مناسبی برای رد ابتلا به کووید۱۹ در هیچ یک از واریانت‌ها نیست، به ویژه در ابتلا به اُمیکرون که این نشانه بسیار کمتر از ابتلا به دلتا است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: متاسفانه هرگونه تلاش برای دعوت جمعیتی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند، نتیجه‌ای نداشته است و میزان مراجعه این طیف از جمعیت به مراکز تجمعی واکسیناسیون ناچیز است. شهروندانی هم هستند که نوبت دریافت دُز سوم واکسن‌شان فرا رسیده است اما اقدام نکرده‌اند و روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین واکسن پاستوکووک تا هفته‌های آتی انجام می‌شود، گفت: به غیر از واکسن پاستوکووک، سبد واکسیناسیون در استان اصفهان تکمیل است و شهروندان می‌توانند نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

عقدک به ۲۱ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم در استان اصفهان اشاره‌ای کرد و افزود: ۲۲ درصد از مراجعه‌کنندگان واکسن ایرانی را برای دُز سوم واکسن انتخاب کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =