• ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر: 21662
  • readingTime: ۱ دقیقه
اکسیژن کرونایی کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سویه اُمیکرون در اصفهان غالب شد و توصیه می‌شود شهروندان نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به شناسایی ۳۱۱ مورد ابتلا به سویه اُمیکرون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: حدود ۹۲درصد نتایج مثبت کرونا از نوع اُمیکرون است و اُمیکرون به سویه غالب در استان اصفهان بدل شده است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته، هزار و ۲۵۲ مورد که احتمالا بیمار هستند، نمونه‌گیری شد و ۲۴۶ مورد ابتلا قطعی شناسایی شده است و تعداد بیماران بستری شده در این مدت، ۳۹ نفر است و ۲۹ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر فوت شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۲۱ درصد واکسیناسیون نوبت سوم را انجام دادند که ۲۱درصد از این واکسیناسیون با واکسن‌های ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه سبد واکسیناسیون اصفهان کامل است، اذعان داشت: تنها واکسن پاستوکووک تامین نشده است که در دو هفته آینده این مشکل رفع می‌شود. از آنجا که سویه اُمیکرون در اصفهان غالب شده است توصیه می‌شود شهروندان برای تکمیل دُز دوم و سوم اقدام کنند. روزانه 25 هزار نفر برای دریافت دُز سوم واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می‌کنند و نیاز است برای رسیدن به ایمنی جمعی شهروندان برای واکسیناسیون کامل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بکوشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =