رئیسی رئیس جمهور

ابراهیم رئیسی پیش از ترک تهران به مقصد مسکو در فرودگاه مهرآباد گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود و از آن جهت ارتقا دیپلماسی منطقه‌ای استفاده می‌کنیم. به علاوه می‌تواند نقطه عطفی برای مناسبات بین دو کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید ابراهیم رئیسی ساعاتی پیش تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

رئیس جمهور پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر به دعوت رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود و از آن جهت ارتقا دیپلماسی منطقه‌ای استفاده می‌کنیم. ما با کشور روسیه در حوزه‌های مختلف مناسبات سیاسی و اقتصادی و تجاری داریم. این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای مناسبات بین دو کشور باشد.

وی افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل، مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه است. از آن‌جا که کشور روسیه هم کشوری مهم، قدرتمند و دارای نفوذ در منطقه است، گقت‌وگوی این دو کشور می‌تواند برای امنیت منطقه و روابط اقتصادی تجاری آن تاثیرگذار باشد.

رئیس جمهور گفت: روسیه در بسیاری از تشکل‌های منطقه اعم از تشکیلات سیاسی_اقتصادی مثل پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا نقش مهمی دارد. برای مثال در اتحادیه اوراسیا، روسیه نقش محوری دارد و همکاری ما در این جهت می‌تواند گام‌های موثری در جهت ارتقا مسائل اقتصادی باشد.

رئیسی اضافه کرد: منافع مشترک و تعامل ایران با روسیه قطعا در منطقه امنیت ساز است و جلو یک‌جانبه‌گرایی را خواهد گرفت. ایران و روسیه با طرفیت‌های بسیاری که دارند می‌توانند روابط و همکاری‌های بسیاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما در این سفر نسبت به روابط دو جانبه و مسائل سیاسی و اقتصادی در حوزه انرژی، تجارت و مسائل هواوفضا صحبت خواهیم کرد همکاری‌هایی که تاکنون وجود داشته نه برای روس‌ها و نه برای ما رضایت بخش نیست اما می‌تواند ارتقا پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =