واکسن

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: واکسن اسپایکوژن به سبد واکسیناسیون استان اصفهان وارد شده است و شهروندان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند این واکسن را به عنوان دُز بوستر دریافت کنند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اضافه شدن واکسن اسپایکوژن به سبد واکسیناسیون کرونا در اصفهان، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و تاییدیه سازمان غذا و دارو با توجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید۱۹، واکسن اسپایکوژن به عنوان نوبت سوم مورد تایید بوده و با فاصله حداقل سه ماه از نوبت دوم قابل تزریق است.

وی افزود: در حال حاضر، واکسن اسپایکوژن به عنوان دُز اول و دوم در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و به عنوان دُز بوستر در کلیه افراد بالای ۱۸ سال قابل تزریق است و هرگونه تغییر در گروه سنی واجد شرایط اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۶۶ مورد قطعی ابتلا به کرونا شناسایی شده است، تصریح کرد: در این مدت ۷۲ بیمار از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ترخیص شده‌اند و یک مورد هم با علائم مشکوک به کرونا جان باخته است.

وی میزان پوشش واکسیناسیون نوبت اول بالای ۱۲ سال را ۸۴.۷ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۷۳.۵۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و میزان درصد دریافت دُز سوم واکسن کرونا به ۱۹ درصد رسیده است.

عقدک با اشاره به اینکه هنوز بالغ بر نیم میلیون نفر در اصفهان نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که میزان سرایت‌پذیری این سویه بسیار بالاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =