انجمن فولاد

سومین جلسه کمیته روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد در سال ۱۴۰۰، با حضور «رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت»، مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ معدنی و فولادی و اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امروز یک شنبه ۲۶ دی ماه در سالن جلسات انجمن فولاد ایران برگزار شد.

به گزارش ایراسین؛ این نشست هم اندیشی به منظور همفکری و تبادل نظر در جهت هم افزایی در زنجیره آهن و فولاد در حوزه روابط عمومی و در راستای هماهنگی بیشتر برای برگزاری موثر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران تشکیل شد.

شایان ذکر است سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود و شرکت های بزرگ معدنی، فولادی و تأمین کنندگان مطرح زنجیره فولاد در آن مشارکت دارند.

نتایج «نهضت بومی سازی»: از کاهش ارزبری صنعت فولاد تا جلوگیری از تعطیلی خطوط کارخانجات

در ابتدای این نشست هم اندیشی، نادر سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ضمن خیر مقدم به مدیران روابط عمومی حاضر در این جلسه به تأثیرگذاری این رویداد تخصصی اشاره کرد و گفت: ارزبری ۳۵۰ دلاری صنعت فولاد در دهه ۶۰ در حال حاضر به ۸۰ دلار رسیده است که نتیجه نگاه ملی و فراگیر در حوزه بومی سازی و توسعه تکنولوژی است.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در ادامه خاطرنشان کرد: تولید یک میلیون تنی فولاد در اول انقلاب هم اکنون به بیش از ۳۰ میلیون رسیده و لذا فولاد و صنایع معدنی جزو افتخارات صنعتی شدن کشور است و مدیران معدنی و فولادی در طول دهه های اخیر نشان داده اند که فرای جریانات سیاسی به توسعه و صنعتی شدن کشور فکر می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حرکت هر واحد معدنی و فولادی در نهضت بومی سازی برجسته بوده، اظهار داشت: جشنواره ملی فولاد با کمک شرکت های معدنی و فولادی و حمایت وزارت صمت و سایر نهادهای حاکمیتی به عملیاتی کردن «نهضت بومی سازی» پرداخت و موفق شد در طول تحریم های فزاینده ترامپ جلوی تعطیل شدن خطوط کارخانجات معدنی و فولادی را بگیرد و همزمان دانش فنی و تکنولوژیکی روز دنیا را نیز دنبال کند. وی افزود: هم اکنون نیز نباید چالش هایی همانند برق و گاز جلوی توسعه این صنایع را سد کند.

به گفته این مدیر فولادی، نهضت بومی سازی که از اولین جشنواره ملی فولاد در سال ۱۳۹۷ قوت گرفت، موفق شد طی سه سال اخیر ارزبری ۱۲۰ دلاری فولاد را به ۸۰ دلار برساند و این موفقیت با همکاری و جدیت شرکت های معدنی و فولادی و جلب همکاری قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان و حمایت از تأمین کنندگان داخلی محقق شده است.

رسوخ نوآوری در صنعت فولاد/ تقویت نهضت بومی سازی در جشنواره ملی فولاد

مدیر روابط عمومی وزارت صمت: لزوم رسوخ نوآوری در صنعت فولاد

حسین زاده قشمی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت «صمت» با حضور در این جلسه به صورت متمرکز درباره جشنواره ملی فولاد صحبت کرد و گفت: جشنواره ملی فولاد با توجه به سابقه درخشان آن، فرصتی بی نظیر برای انعکاس اخبار مثبت از صنعت فولاد است. وی اضافه کرد: در جشنواره فولاد، چند اکوسیستم می تواند فعال شود و این رویداد فرصتی برای تبیین و شکل گیری اکوسیستم فناوری در زنجیره فولاد است. به گفته مدیر روابط عمومی وزارت صمت، اکوسیستم فناوری و نوآوری در زنجیره آهن و فولاد که بر اساس زنجیره ارزش فولاد طراحی شده است از نکته قوت این جشنواره ملی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران قوی با صنعت فولاد گره خورده و توسعه صنعت فولاد جزو افتخارات انقلاب اسلامی است و لذا باید کنشگرهای اجتماعی و اقتصادی را با مزیت های این صنعت برای کشور بهتر آشنا کنیم تا به لایه های تأثیرگذار اجتماعی دست پیدا کنیم. وی همچنین به ارائه راهکارهایی برای اجرای این استراتژی پرداخت و تداوم جلسات کمیته روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد برای تحقق این اهداف را خواستار شد.

احرامیان: عبور از تحریم با بومی سازی

در ادامه بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تأکید بر اهمیت کار روابط عمومی ها در صنعت آهن و فولاد به موضوع جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره ملی فولاد در دوره تحریم های دوره ترامپ به کمک فولاد رسید و موفق شد با دستاورهایی که داشت، فولاد و صنایع معدنی کشور را در اوج نگه دارد به گونه ای که این صنعت نه تنها به زمین نخورد بلکه موفق به صادرات، ارزآوری و افزایش تولید شد اما متاسفانه هم اکنون هجمه های زیادی که ناشی از نفوذ صنعت ستیزی ارزیابی می شود، در حوزه های مختلف علیه این صنعت رخ می دهد و مشکل آب، برق، گاز و غیره را منتسب به این صنعت می کنند در حالی که صنعت فولاد ایران هم اکنون یک صنعت جهانی و افتخار کشور است.

مدیران روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد: جشنواره ملی فولاد کاربردی ترین رویداد تخصصی کشور است

در این نشست هم اندیشی، مباحثی در خصوص هماهنگی هر چه بهتر برای برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد مطرح شد و با مشارکت و همفکری مدیران روابط عمومی شرکت های معدنی و فولادی ادامه یافت.

محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان به برنامه های موثر فولاد مبارکه در حوزه شناسایی تأمین کنندگان و سایر اقدامات در حوزه توسعه بومی سازی، نوآوری و فناوری و تحول دیجیتال اشاره کرد.

حسن طالبی مدیر روابط عمومی معدنی و صنعتی چادرملو نیز با بیان اینکه جشنواره ماحصل زیادی برای شرکت های معدنی و فولادی داشته، اظهار داشت: شرکت چادرملو در دور قبلی جشنواره ملی، موفق به شناسایی ۲۵۰ تولیدکننده داخلی و ۱۹ میلیون صرفه جویی ارزی شد.

شهرام بقراط مدیر روابط عمومی فولاد خراسان و امیررضا سرقینی مدیر روابط عمومی هلدینگ کاوه پارس به لزوم حمایت حداکثری وزارت صمت از این رویداد پرداختند و تأکید کردند که صنایع فولاد به لایه های اجتماعی اتصال پیدا کرده است و نیازمند هماهنگی بیشتر در حوزه روابط عمومی ها هستیم.

احمد جهانگیرپور مدیر روابط عمومی هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر هم بر رسالت وزارت صمت در ساماندهی یک فضای تخصصی برای نمایشگاه حوزه فولاد تأکید کرد.

رضا صفریان مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان، اکبر یاوری مدیر روابط عمومی گروه ملی فولاد ایران، سعید خفاجه قاسم آبادی مدیر روابط عمومی مجتمع اپال پارسیان سنگان و رامین خطیبی از مدیران روابط عمومی فولاد آلیاژی ایران نیز به راهکارهای اثربخشی جشنواره ملی فولاد پرداختند و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

اسداله اسدی از مدیران روابط عمومی ذوب آهن اصفهان نیز به نقش این شرکت در حوزه بومی سازی و تولید ریل ملی اشاره کرد. در انتهای این نشست، علی یزدانی از مدیران روابط عمومی وزارت صمت نیز همکاری و حمایت این وزارتخانه برای برگزاری هرچه بهتر و موثرتر جشنوار ملی فولاد و آمادگی وزارت صمت برای میزبانی جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =