کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه رنگ آبی کرونا در اصفهان غالب است، گفت: تاکنون ۱۵۱ مورد ابتلا به کرونا در استان اصفهان شناسایی شده است و موردی از فوتی کرونا با سویه اُمیکرون نداشتیم.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه رنگ غالب کرونا در استان اصفهان آبی است، اظهار کرد: نطنز تنها شهرستان زردرنگ استان اصفهان است و تاکنون بالغ بر ۱۵۱ مورد ابتلا به کرونا با سویه اُمیکرون گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ فوتی با سویه اُمیکرون در کشور گزارش شده است، عنوان کرد: شمار مبتلایان به این بیماری در حال افزایش اشت و این سه مورد فوتی در شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد به ثبت رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان به اینکه ۱۳ نفر بستری با سویه اُمیکرون تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارند، گفت: ۱۲ نفر از این موارد بستری طی دو هفته اخیر سفر خارجی داشتند.

وی اضافه کرد: موارد شناسایی شده با سویه اُمیکرون در اصفهان ۸۱ مورد است و پس از آن نجف‌آباد و مبارکه بیشترین موارد بستری با واریانت اُمیکرون را به خود اختصاص داده‌اند.

عقدک با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه واکسینه کامل می‌تواند از بروز نوع شدید بیماری کرونا بکاهد، گفت: تاکنون ۸۴ درصد در استان اصفهان دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۷۳ درصد هم موفق به دریافت دُز دوم واکسن شده‌اند. ۱۷ درصد از جامعه هدف هم برای دریافت دُز سوم واکسن اقدام کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر افزایش میزان شیوع کرونا با سویه ‌اُمیکرون گفت: دو نفر از مبتلایان به سویه اُمیکرون کودکان زیر ۱۲ سال بودند و ۲۴ مورد هم در سالمندان گزارش شده است که نشان می‌دهد این بیماری افراد آسیب‌پذیر را درگیر می‌کند. از سوی دیگر ۸۵ درصد مبتلایان به سویه اُمیکرون واکسینه کامل نشده بودند که باز هم به شهروندان توصیه می‌کنیم نسبت به دریافت دُز سوم واکسن اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =