• ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
  • کد خبر: 21442
  • readingTime: ۲ دقیقه
صندوق درآمد ثابت

خروج پول سهامداران حقیقی از بازار سرمایه در حالی هفتمین هفته خود را پشت سر می‌گذارد که میزان این خروج در هفته گذشته روندی کاهشی داشته است.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، روند معاملات در بازار سرمایه در هفته‌ای که سپری شد، با دور کندی از تغییرات شاخص همراه بود. در هر صورت شاخص کل بورس از نیمه دوم کانال ۱.۳ میلیون واحد به نیمه اول کانال ۱.۳ میلیون واحد عقب نشینی کرد؛ اما با مقاومت خریداران این روند در نیمه اول کانال ۱.۳ میلیون واحدی قرار گرفت و به کانال پایین تر سقوط نکرد.

رفتار سهامداران در هفته گذشته بیشتر شبیه سرمایه‌گذاران منتظری بود تا با کوچک ترین تغییر در بورس، برای ورود یا خروج پول تصمیم‌گیری کنند.

در سومین هفته کاری دی ماه موج خروج سرمایه افراد حقیقی‌ از بورس ادامه داشت و برای هفتمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار سرمایه بودیم. روز چهارشنبه هفته گذشته رکورد ۱۵ روز پیاپی خروج پول حقیقی‌ها از بورس به ثبت رسید.

کاهش ارزش صف‌های خرید و فروش

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته سوم دی ماه، ۶۴ میلیارد تومان بوده است که از میانگین هفته‌ پیشین ۵۸ میلیارد ریال کمتر بود و افت ۸ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۹۹ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که ۳۸ میلیارد تومان بود.

کاهش ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت

میانگین ارزش صف ‌های فروش در هفته گذشته، ۱۲۴ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف ‌های فروش ۲۹ درصد کاهش یافت. بالاترین رقم هفته ۱۹۵ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ ترین رقم به روز چهارشنبه برمی ‌گردد که ۹۱ میلیارد تومان بود.

کاهش ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت

روند خروج پول حقیقی ها ادامه دارد

بازار سرمایه طی دو هفته گذشته شاهد خروج پول سهامداران خرد بوده است، به طوری که روز چهارشنبه برای پانزدهمین روز متوالی پول حقیقی ها از بازار خارج شد.

کاهش ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت

در مجموع کل هفته هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۶۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت ۱۵ درصدی داشته است.

کاهش ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت

از ابتدای دی ماه سال جاری، ۴ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده که میانگین روزانه آن ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است. این هفتمین هفته ای است که بازار سهام شاهد خروج پول سهامداران حقیقی بوده است.

کاهش ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ سوم دی ماه ارزش معاملات اوراق بدهی رشد نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۱۴۵ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۱۲ درصد افزایش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۳۶ درصد بود که نسبت به سهم ۴۲ درصدی هفته پیشین کاهش یافته است.

روز شنبه ۱۸ درصد از معاملات بازار به اوراق بدهی اختصاص داشت و در روز یکشنبه این رقم به ۱۰ درصد کاهش یافت. روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس ۱۴۱ هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد معاملات بازار را تشکیل می‌داد.

روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات اوراق ۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان بود که ۳۹ درصد از معاملات کل بازار را تشکیل داد و در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت ۷۸ درصدی نسبت به روز پیش از آن، به ۵۲۹ میلیارد تومان رسید که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =