سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریالی در معادن استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن استان انجام گرفته است.

به گزارش ایراسین، علی تشنه دل، دبیر شورای معادن استان سمنان در بیست و یکمین جلسه شورای معادن استان سمنان که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: در استان سمنان ۶۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: سالانه به میزان ۲۱ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج می شود و با فعالیت این تعداد معادن، زمینه اشتغال حدود ۵۷۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

دبیر شورای معادن استان بیان کرد: در اجرای بند ۵ جز الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه موضوع یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن به روستاهای همجوار ، کمیته ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری تشکیل و برای احصا و بحث هزینه کرد آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن ، متعلق به روستاهای همجوار است و حتما باید صرف توسعه روستاها شود و در کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های نظارتی و اجرایی این موضوع رصد خواهد شد.

تشنه دل اضافه کرد: در این نشست درخواست پیمانکاران راهسازی درخصوص تسهیل و تسریع در صدور مجوز برداشت مصالح مورد نیاز پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بررسی درخواست تعدادی از معادن و شرکت‌های معدنی استان درخصوص برداشت، شروع بازه تعطیلی موقت و تعطیلی موقت و بررسی مصوبات جلسات قبل از دیگر دستور کار این نشت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =