واکسن کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه گلپایگان تنها شهر زرد کرونایی در اصفهان است، گفت: روزانه ۲۵ هزار نفر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که بخش مهم آنها برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به شناسایی قطعی ۴۰ مورد اُمیکرون توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: ۲۳ مورد درگیری با سویه اُمیکرون در اصفهان، ۵ مورد در فلاورجان، ۳ مورد در خمینی‌شهر، ۲ مورد در مبارکه، ۲ مورد در شاهین‌شهر، یک مورد در شهرضا، یک مورد در بوئین میاندشت، یک مورد در نطنز، یک مورد در نجف‌آباد و یک مورد هم در نایین شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه گلپایگان، تنها شهرستان زردرنگ استان اصفهان است، گفت: نزدیک ۱۵ درصد نسبت به دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند که بالغ بر ۱۶ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم با واکسن ایرانی انجام گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۸۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲سال در استان اصفهان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بیان کرد: ۷۲ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم بالای ۱۲ سال صورت گرفته است و ۸۶ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول با واکسن‌های تولید داخل کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ درصد دانش‌آموزان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ۶۶ درصد طیف سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نسبت به دریافت دُز دوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

عقدک با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های کرونا در روز گذشته صفر بوده است، گفت: هنوز سویه دلتا در استان اصفهان غالب است و اگر جمعیتی که هنوز نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند برای دریافت واکسن مراجعه کنند امکان چرخش ویروس در جامعه به حداقل می‌رسد و از بروز بیماری با شدت بالا کاهش جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =